Inlägg från: TheElfa |Visa alla inlägg
  • TheElfa

Jag längtar till jul!!!

happycookie skrev 2013-11-19 22:50:40 följande:

Är inte all glögg ganska sliskig?
    Näää...jag hade en flaska ällpeglögg och den var frisk och god...Dock inte så julig utan mer som äpplejuice med lite glöggkryddor i...Fast väldigt god! Och faktiskt godast kall...:)

• TheElfa
    TheElfa skrev 2013-11-20 09:10:50 följande:
    Näää...jag hade en flaska ällpeglögg och den var frisk och god...Dock inte så julig utan mer som äpplejuice med lite glöggkryddor i...Fast väldigt god! Och faktiskt godast kall...:)

Oh my...Äppleglögg ska det ju stå...
  • TheElfa
    MissFrost skrev 2013-11-20 13:42:35 följande:
    Förresten är det någon av er som kan hjälpa mig med en sak? Min dotter har önskat sig hobbyfärger, hon har nämligen börjat att teckna en hel del. Hon har bl a lånat olika böcker om att teckna på bibblan samt kollat olika sidor på nätet hur man tecknar olika saker. Jag vet dock inte vad för slags hobbyfärg jag ska köpa, står ju bara så i önskelistan. Ska man köpa akvarellfärger eller någoting annat? Hon är 12 år fyllda :)
    Hmm..Ja teckna är ju en helt annan sak än att måla...Ska hon teckna, så rekommenderar jag fina pennor i olika färger som finns, bland annat på Panduro. Ska hon måla, så finns det nåt bra akvarellfärger som är både dryga och har fantastiska färger. Finns också på panduro...(Det mesta finns på panduro) Jag rekommenderar fasta nylonpenslar, de ger mer stöd... Och så klart, särskilt papper för akvarell, som tål mer vätska...
    Just hobbyfärg används mest för att måla typ korgar och sånt (finns en viss färg som heter hobbyfärg).
    Om hon gillar akryl (eller olja), så finns det en uppsjö av färger, bland annat startset på Clas Ohlson...
    Lycka till! Och grattis till ett konstnärligt barn! :) 
  • TheElfa
    Taninen skrev 2013-11-20 15:30:29 följande:
    Imorgon avslöjas årets julvärd på SVT!!
    Hoppas det blir en riktigt mysig en!! :D
  • TheElfa

Ingen snö alls här...:( Vill ha snö...Men bor för nära havet för att det ska vilja komma hit...Än så länge

• TheElfa
    MsHerveaux skrev 2013-11-21 11:36:53 följande:
    Årets värd på svt blir Petra Mede. Jag är riktigt besviken Rynkar på näsan
    Nääää usch!! :( Varför dessa "inte-mysiga"?  Jag vill ha Mark Levengood...Han är mysig :) Och rar...
  • TheElfa
    molly50 skrev 2013-11-22 10:09:24 följande:
    Det måste man ju kika på.
    Mm...det finns fler såna sidor...Helt underbara sådana! :)
  • TheElfa

"Believe in the magic of Christmas" finns det en sida som heter på FB...Den är underbar....:) Tomte

• TheElfa
    Kobran skrev 2013-11-22 12:02:10 följande:
    Så blev tomtarna färdiga :)
    Ååååh vilka fina!!!! :D Solig
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!