Inlägg från: ESofia |Visa alla inlägg
  • ESofia

Jag längtar till jul!!!

UndrandeSökare skrev 2018-12-11 10:15:57 följande:
    Ja, det är tidigt, förr brukade väl företagen inte rea ut julsakerna 11 december utan vänta till mellandagsrean. Men nuförtiden så ska ju allt gå så fort, in med julgrejorna första helgen i oktober (som på IKEA, de börjar då) och sen ut med julgrejorna så fort det bara går innan julafton. För sen ska de väl in med vårgrejorna???
    Ja fort ska det gå. :). Men hur mycket säljs egentligen vid förrea kan man ju undra. Pengarna går ju åt åt annat som brukligt så lite svårt att få till det med förrea också för många. 
  • ESofia

Hoppas ni har en fin Lucia. Idag ekologiska lussekatter och ekologiska pepparkakor. Nam Nam. 

• ESofia
    molly50 skrev 2018-12-13 21:46:42 följande:
    Låter gott. 

Hoppas du har haft en trevlig Lucia också. 
    Tackar som frågar :). Det blev en mysig avslutning på kvällen med fika och det blev t o m högtidligt när vi tittade på luciatåget som sjöngs i Domkyrkan i Göteborg. Det började tom snöa lite. Ja det var fint :)
  • ESofia
    Nandez skrev 2018-12-16 13:05:11 följande:

Ännu en dag närmare

Ja och glad tredje advent :)
  • ESofia

Glad tredje advent. Vi har fått lite snö så det blir lite ljusare och mysigare.
    Nu I veckan ska jag göra hemmagjord glögg. Köpte glöggmix på www.kryddlandet.se/kryddor/ekologiskt/
    Vi har köpt i affären en god ekologisk blåbärsglögg men jises va dyr den är. Räcker med två flaskor av den :) Sedan ska det bli kul att testa göra egen.Fylla hemmet med kryddig doft... och smak förstås..

• ESofia
    molly50 skrev 2018-12-16 21:57:15 följande:
    Tack detsamma! 

Här snöar det ganska rejält nu.  Hoppas det får ligga kvar också. 

Låter gott med hemmagjort glögg. 
    Gud va mysigt. Jag vill ha massor med snö.Har kommit lite under natten och jag hoppas att det ligger kvar också. 
  • ESofia
    UndrandeSökare skrev 2018-12-16 22:13:07 följande:
    Glad 3e Advent från London ! Här regnar det rejält nu ikväll men imorgon har de lovat sol

Här är det julgranar på balkongerna OCH blommande penséer i blomlådorna, vilken blandning !

De spelar iallafall julsånger på radion och på nyheterna beklagar sig detaljhandeln att britterna håller i pengarna nu och shoppar inte alls så mycket nu i julhandeln med tanke på Brexit våren 2019. Många företag är beroende av julhandeln så det kan ju bli tufft för vissa företag om det blir en dålig eller begränsad julhandel. Även Black Friday blev en besvikelse i år i England tydligen försäljningsmässigt.

Undrar hur det kommer bli med Svensk julhandel i år? Kommer det slås försäljningsrekord?
    Är ni på resa? :)
  • ESofia
    Nandez skrev 2018-12-17 12:19:02 följande:

Här har det snöat under natten så nu är det ljust och fint

Jaaa :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!