Jag längtar till jul!!!
Moder natur har 22 dagar på sig att fixa snö till jul. 
Moder natur har 22 dagar på sig att fixa snö till jul. 
Skrapade fram en liten vinst (30) på Triss kalendern igår

Den här filmen ska jag se på julafton: www.svtplay.se/video/ePvVp1a/sagan-om-karl-bertil-jonssons-julafton-1
Jag har bara sett den tecknade innan. 

Får ni en vit jul? I Linköping får vi klara oss utan snö över julen. 

. Snöat en hel del i natt och på dagen idag
God juldag på er! Det kommer jag att få här i lugnet. Skönt att slippa all stress och inte behöva laga nån mat. Bara öppna kylskåpet och plocka ut en massa goda rester sen igår. Fy fasiken så skönt och lättande 

Då är julen över för denna gång
Nu ser jag fram mot julen så man kan sätta upp julbelysningen och julpynt. Hoppas att det blir en vit jul. 
Jag och barnens pappa separerade förra våren så förra året fick jag och barnen själva bestämma när vi skulle börja pynta samt sätta upp granen (plastgran). I våras flyttade jag och barnen till en trea och idag insåg jag att jag behöver fler stjärnor. Adventsstakarna kommer inte att få plats i fönstren dock pga alla blommor. Men det kommer att pyntas till första advent! Och då kommer granen upp också även om det är utan kulor utan bara ljus.

Idag har det kommit lite snö i Linköping. Det är mysigt när det blir lite vitt på marken. 
Jag satte upp adventsljusstakarna i köket idag och julbyn på vardagsrumsbyrån. Adventsstjärnan gick sönder så jag har beställt en ny på Amazon som kommer på tisdag. Sen så får vi inte glömma tomtenissen i ull på köksbyrån. 
Just ja, jag satte ju upp julgardinerna i köket också. 
Tänt det första adventsljuset🕯️

Tittar in för att önska er en glad första advent. Är inte för många lussebullar.
Ska ni följa årets julkalender på SVT, "Tidstjuven"? Jag tycker att förra årets julkalender "Snödrömmar" var riktigt bra. 
Första ljuset tänt. Imorgon blir det två ljus. 

Inte så mycket julkänsla när man tittar ut på vädret
Glad tredje advent.