Inlägg från: RaYzLeR |Visa alla inlägg
  • RaYzLeR

Jag längtar till jul!!!

Moder natur har 22 dagar på sig att fixa snö till jul. Glad

• RaYzLeR
    Nandez skrev 2024-12-14 16:14:34 följande:

Skrapade fram en liten vinst (30) på Triss kalendern igårGlad

Jag med, igår. Men det kan bli fler vinster. Man kan vinna tre gånger på samma kalender. Förra året vann jag två gånger på samma kalender. Glad
  • RaYzLeR
    Nandez skrev 2024-12-14 16:28:11 följande:
    Samma här bann också två gånger förra åretGlad

Vi hoppas på tur igenGlad
    Ja, alltid kul att vinna! Glad
  • RaYzLeR
    Nandez skrev 2024-12-14 16:53:16 följande:
    Den är nog toppen bra tror jagGlad
    Ja vi får se. Glad

Vi får se om det blir en vit jul i år. Där jag bor skulle det snöa den 21:a. Hoppas att den snön får ligga kvar tills på julafton. Glad
  • RaYzLeR
    Nandez skrev 2024-12-23 16:23:59 följande:
    Vi har vit julGladTomte. Snöat en hel del i natt och på dagen idag
    Det blev en lyckad jul här i Linköping trots att det inte var någon snö. Glad
    Mayjel skrev 2024-12-25 15:58:50 följande:

God juldag på er! Det kommer jag att få här i lugnet. Skönt att slippa all stress och inte behöva laga nån mat. Bara öppna kylskåpet och plocka ut en massa goda rester sen igår. Fy fasiken så skönt och lättande Skål

God jul på dig! Tomte
    Skönt att stressen är över. Glad
  • RaYzLeR
    Nandez skrev 2024-12-25 18:12:16 följande:
    Vad härligtGladTomte

God fortsättningGlad
    God fortsättning på dig med. Tomte

Nu har vi Nyår kvar också. Då ska jag vara hemma för mig själv och kolla på nån bra film, Grevinnan och betjänten och Skansens klockringning. Glad
  • RaYzLeR
    Nandez skrev 2024-12-29 23:01:02 följande:

Då är julen över för denna gångGlad

Ja, men vi har nyårsafton kvar. Det ska bli mysigt. Glad
  • RaYzLeR

Nu ser jag fram mot julen så man kan sätta upp julbelysningen och julpynt. Hoppas att det blir en vit jul. Glad

• RaYzLeR
    Anonym (Julkul) skrev 2025-10-28 17:45:50 följande:

Jag och barnens pappa separerade förra våren så förra året fick jag och barnen själva bestämma när vi skulle börja pynta samt sätta upp granen (plastgran). I våras flyttade jag och barnen till en trea och idag insåg jag att jag behöver fler stjärnor. Adventsstakarna kommer inte att få plats i fönstren dock pga alla blommor. Men det kommer att pyntas till första advent! Och då kommer granen upp också även om det är utan kulor utan bara ljus.

Kan du inte ha adventsstjärnor i fönstren om inte adventsljusstakarna får plats på fönsterbrädan? Glad

Själv så har jag två adventsljusstakar i köksfönstren och en adventsstjärnan i vardagsrummet. Och en liten julby på byrån i vardagsrummet.

Annars så har jag inte så mycket mer, förutom en tomtenisse på köksbyrån. Glad
  • RaYzLeR

Idag har det kommit lite snö i Linköping. Det är mysigt när det blir lite vitt på marken. Glad

• RaYzLeR

Jag satte upp adventsljusstakarna i köket idag och julbyn på vardagsrumsbyrån. Adventsstjärnan gick sönder så jag har beställt en ny på Amazon som kommer på tisdag. Sen så får vi inte glömma tomtenissen i ull på köksbyrån. Glad

• RaYzLeR
    Nandez skrev 2025-11-30 16:02:20 följande:

Tänt det första adventsljuset🕯️

Jag har beställt en adventsljusstake men den kommer inte för ens på fredag, så får tända första ljuset då. Glad
  • RaYzLeR
    Nandez skrev 2025-11-30 16:41:32 följande:
    Det  går bra att tända ljus alla dagarGlad
    Ja jag ska nog ha den tänd en liten stund varje dag. Glad
    Aniiee skrev 2025-11-30 17:03:52 följande:

Tittar in för att önska er en glad första advent. Är inte för många lussebullar.

Glad första advent till dig med. Jag har ätit en halv lussebulle på jobbet den här julen. Skrattande
  • RaYzLeR

Ska ni följa årets julkalender på SVT, "Tidstjuven"? Jag tycker att förra årets julkalender "Snödrömmar" var riktigt bra. Glad

• RaYzLeR
    Nandez skrev 2025-12-11 18:12:20 följande:

Inte så mycket julkänsla när man tittar ut på vädret

Nej, mest regn och rusk. Det verkar inte bli en vit jul i år. När jag var barn var det snö hela vintrarna.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!