Jag längtar till jul!!!
Det skall jag också testa! Älskar Skånepepparkakor. Lite varma med smör och ost, åh...
Jag börjar få panik! December närmar sig och vi har inte ett enda julpynt i huset! Alltså, vi äger ingenting!
Och jag mår fortfarande gravid-illa och har ingen ork att ta mig någonstans och handla allt.
Hur skall det här gå
Skickade lite för snabbt, vad är det för snöbollar du bakade, Lajsa?
Jag undrar en sak, eller vad ni tycker:
Vi har gjort "halv-hemmagjorda" julkort. Vår son har ritat ett juligt motiv med snögubbar m.m. och sedan har vi tryckt upp dem till kort.
Vi gjorde så för att jag kände att det var lite för mycket stress att hinna ta juliga fotografier, i och med att jag mått så dåligt.
Men så vet jag att många släktingar (framförallt äldre som inte använder internet) gärna vill ha en aktuell bild på sonen, så då tänkte jag att man kanske kan lägga i ett fotografi i julkorten. Kanske hans skolfoto eller något annat lite "speciellt", eller känns det "krystat" eller "snålt"?
Åh, jag har ju gnällt över att vi inte kommit iväg och köpt julpynt pga gravidillamående? Jag har skrivit det på en av mina bloggar också, att jag tyckte det kändes tråkigt.
Igår kom svärfar och lite andra familjemedlemmar och tror ni inte att de hade väskan fylld med julpynt? Han och hans sambo hade köpt pynt, min svärmor hade skickat med pynt och min mamma hade skickat med pynt!
Vi "behöver" fortfarande en del, men de hade skickat med sådana speciella saker, några extra fina, några som inte går att få tag i här och så lite smått som gått i arv i familjerna.
Jag blev så himla rörd att jag började gråta när jag öppnade paketen!
Har fotat lite av det, men kan inte lägga in bilderna just nu (reser jag mig kommer jag kräkas, typ), skall se om jag kan göra det lite senare
På tal om juliga kladdkakor, den här är underbar, med kanel och kardemummafudge: http://www.tasteline.com/recept/Kladdkaka_med_kanel-_och_kardemummafudge
Här är lite av det julpyntet jag fick i lördags! Jag orkade bara fota en del av det, men vi fick en del tomtar och kulor och klassiskt pynt också.
Inte världens bästa kamera, och det mesta har jag inte packat upp ännu