Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira

Jag längtar till jul!!!

Eliin80 skrev 2012-11-19 19:10:35 följande:
    Tahira: Här är ett recept som utlovas smaka precis som Skånepepparkakor. Ska prova att baka dem om någon vecka tänkte jag. sussi.wordpress.com/2006/02/01/skanepepparkak.../
    Tack!

Det skall jag också testa! Älskar Skånepepparkakor. Lite varma med smör och ost, åh... 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira
    GrimbartStrike skrev 2012-11-20 12:23:44 följande:
    Det här fatet stod för mycket julstämning förra året, det lyste liksom upp hela rummet
    (om ni tycker att våran gran ser konstig ut i bakgrunden så är det för att det är en tall )

Tradition på julbordet, smör-gåsen (här utan topp..)

Barnvänligt pyssel.

Lilla söta pepparkakshuset.

Den här och några till likadana hängde vi upp med rött band i fönster, det funkade dock inte så bra, kombinationen kyla/värme gjorde att dom tillslut trillade ner efter några dagar då kakan blev mjuk av kondens.

Fint lucia-väder.

Så roligt att se! Skall se om jag också hittar några bilder från förra julen
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira

Jag börjar få panik! December närmar sig och vi har inte ett enda julpynt i huset! Alltså, vi äger ingenting!

Och jag mår fortfarande gravid-illa och har ingen ork att ta mig någonstans och handla allt.

Hur skall det här gå  

• tahira
    GossipGirl - Tack du Hjärta Du lugnade mig faktiskt lite. Får göra det bästa av det helt enkelt

GrimbartStrike - Tack! Vissa saker kan vi beställa, men eftersom det är mycket småsaker vi vill ha är det inte alltid det finns hemleverans av sakerna vi vill ha. Men det löser sig säkert, jag blev bara lite panikslagen och deppig där ett slag. I helgen kommer svärfar på besök och han har i alla fall med sig lite, som hela nejlikor och sådär.

LCG - UNDERBARA bilder! 

Lajsa - Åh vad roligt! Grattis! Jag är i vecka 15
  • tahira

Jag undrar en sak, eller vad ni tycker:

Vi har gjort "halv-hemmagjorda" julkort. Vår son har ritat ett juligt motiv med snögubbar m.m. och sedan har vi tryckt upp dem till kort.

Vi gjorde så för att jag kände att det var lite för mycket stress att hinna ta juliga fotografier, i och med att jag mått så dåligt.

Men så vet jag att många släktingar (framförallt äldre som inte använder internet) gärna vill ha en aktuell bild på sonen,  så då tänkte jag att man kanske kan lägga i ett fotografi i julkorten. Kanske hans skolfoto eller något annat lite "speciellt", eller känns det "krystat" eller "snålt"?

• tahira

Åh, jag har ju gnällt över att vi inte kommit iväg och köpt julpynt pga gravidillamående? Jag har skrivit det på en av mina bloggar också, att jag tyckte det kändes tråkigt.

Igår kom svärfar och lite andra familjemedlemmar och tror ni inte att de hade väskan fylld med julpynt? Han och hans sambo hade köpt pynt, min svärmor hade skickat med pynt och min mamma hade skickat med pynt! Hjärta

Vi "behöver" fortfarande en del, men de hade skickat med sådana speciella saker, några extra fina, några som inte går att få tag i här och så lite smått som gått i arv i familjerna. 

Jag blev så himla rörd att jag började gråta när jag öppnade paketen!

Har fotat lite av det, men kan inte lägga in bilderna just nu (reser jag mig kommer jag kräkas, typ), skall se om jag kan göra det lite senare

• tahira

Här är lite av det julpyntet jag fick i lördags! Jag orkade bara fota en del av det, men vi fick en del tomtar och kulor och klassiskt pynt också.

Inte världens bästa kamera, och det mesta har jag inte packat upp ännu

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!