Inlägg från: skruttarnas mamma |Visa alla inlägg
  • skruttarnas mamma
    Pigelinen skrev 2012-11-09 15:20:06 följande:
    Vi är ett tjejgäng på ca 10st som ska ha lite julfest där vi ska ha knytis. Min uppgift har blivit att skriva vad alla ska ha med sig. Tanken är dessutom att alla ska ha med sig för ungefär samma summa... kan någon hjälpa mig? ;)
    Tänkte först att skriva ner allt man kan tänka sig vilja ha på ett julbord och sen sortera ihop det i ca 10 lika stora "högar"...

Julskinka och senap
    Julbröd o ost
    Janssons
    Köttbullar o Rödbetsallad
    Prinskorv
    Potatis
    Ägghalvor
    Sill
    Lax
    Dessert
    Julgodis

Har jag "glömt något"?
    dryck (must, glögg osv)
    frukt
    sprit? 
  • skruttarnas mamma
    Koppkaka skrev 2012-11-12 19:04:10 följande:
    Vilken bra idé med polkagrisarna! Var kan man hitta "fina" såna tro?
    jag köpte polkagriskäppar (heter väl de böjda?) på ÖoB häromdagen, 12-pack  små fina, tänkte hänga i granen =)
  • skruttarnas mamma

idag har borås satt upp sin stora gran på torget, så då kände jag att det var okej att baka första omgången pepparkakor =D köpte skogaholms deg och den var supergod och gjorde jättegoda pepparkakor! 

• skruttarnas mamma

stackars dig koppkaka!! jag hade blivit ifrån mig av sorg om mina tomtar och änglar försvunnit, så jag förstår dig. Håll koll på blocket och sånt om de dyker upp! =( 

• skruttarnas mamma

idag har jag julstädat, dragit fram spisen och städat bakom/runt den, skurat rent ugnen och fläkten, och så har jag torkat rent våra element i köket och skurat rent i kylskåpen, så nu är jag redo för advent (bara två veckor kvar!!) 

jag är grymt sugen på att ta fram advenststakarna men kommer lynchmobben då eller??? Tomte 

• skruttarnas mamma
    Koppkaka skrev 2012-11-18 11:53:41 följande:
    Förresten! Biltema av alla ställen har fått in superfint julpynt till bra priser tips!
    såg på deras hemsida att de har lagt ut en hel julpyntsbroschyr, det gillar vi! =) 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!