Inlägg från: husbyggemama |Visa alla inlägg
  • husbyggemama

Jag längtar till jul!!!

Jag hoppas verkligen att Cloetta försäljaren har med sig smakprover på skumtomtarna nästa gång han kommer, jag blev besviken när han inte hade det i förra veckan. Jag har inte börjat leta efter min skumtomtelåda som maken gömt ännu men snart börjar jag nog. Hittar jag den för tidigt så räcker den inte till jul.

• husbyggemama

Har faktiskt aldrig varit på tofta julmarknad. Trots att jag i princip bott granne med herrgården. Har iof varit där på julbord en gång.
    Funderar på att försöka komma dit i år men jag jobbar var tredje helg plus att vi har födelsedagar innan jul, så det kan bli tight.
    Vi får se.

• husbyggemama

Nu har jag beställt Astrid Lindgrens jul, Barbie i en julsaga, mamma mu cdsaga, Pettson och Findus tomtemaskinen, en bok med klistermärken som hette mina första 100 engelska ord och en transformersfilm för det trevliga priset av 297:50 inkl frakt. Känns jättebra. Jag googlade rabattkod cdon och hittade då en på 50 kr om man köpte två filmer. Tänkte om någon annan ville veta. Natti

• husbyggemama

Har precis druckit glögg med maken. När jag bara ställde fram glöggen sa han: fanns det inte pepparkakor oxå? Och visst fanns det. Jag brukar inte tjyvstarta så här men den här tråden gör mig alldeles jultokig. ð???ð???ð??

• husbyggemama

Ååhhh blir så trött. Sätter in fina julfigurer i texten men de blir bara så här:ð???Tråkigt.

• husbyggemama

Hahaha.. Godmorgon alla jultokiga. Sitter och äter frukost och läser tråden samtidigt. Hade hällt upp ett stort glas nyponsoppa och när jag tog en stor klunk smakade det jätteäckligt!! Allt läsande om julmust hade ställt in min hjärna på det och då är nyponsoppa inget vidare
    Jag tycker oxå att julmust är något av det godaste som finns men jag brukar hålla mig till slutet av november innan jag börjar. Vill att julen ska vara sådär magisk och tror att den är det för att den kommer bara en gång om året.

• husbyggemama

Här kommer äntligen mina bilder från förra julen, är inte så kompis med datorn så har inte lyckats lägga in bilder förrän nu 'skäms'
    Tyvärr är bilderna tagna med ajfånen och dessutom med ett skal som gjorde dem suddiga, det tog ett tag innan jag kom på det. Hoppas ni kan njuta av stämningen ändå. Först är det advenstkalendern som dottern och jag gjorde.
    Sen är det det nya skåpet som vi målat vitt och sen satt julbyn på.
    Nya julgardiner blev det förra året, köpte kappa på metervara på göksäter för 29 kr/ meter. blev riktigt nöjd.
    Sen kommer julstrumpan som jag sydde fem stycken av och även där fyndade jag på Göksäter. två stuvbitar för sammanlagt 50 kr, räckte dessutom till en gardin i sovrummet.
    Sist är det vår gran.

Fiona 04 Douglas 09 Min älskade Peter Nu och för evigt
  • husbyggemama

Sorry att de kom på fel håll, gjorde uppenbarligen fel någonstansTungan ute

Fiona 04 Douglas 09 Min älskade Peter Nu och för evigt
  • husbyggemama

Pigelinen: min första tanke när jag läste om dina svågrar var brandvarnare. Gärna seriekopplade. Vet inte vilken summa ni lägger men har sett en superfin brandvarnare som ser ut som en fågel på en gren. Tror den kostade ca 500. Googla på fågel och brandvarnare.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!