Inlägg från: Raggarbruden |Visa alla inlägg
  • Raggarbruden

Jag längtar till jul!!!

gaah nu börjare jag bli nervös för pepparkaksbaket undrar hur mycket mjöl de kommer vaöverallt.. jaja vi får städa sen spela roll bara vi har kul.

Var får mn tag på pepparkaksformar med pippi??

Eddie Meduza Lives Forever <3 raggarprinsessa forever
  • Raggarbruden

Jag har börjat leta julklappar ska åka till "Karlssons" i Morgongåva på fredag och börja handla julklappar (och div födelsedagspresenter) 

Har ni börjat leta julklappar?

(Ja jag vet att det är fem månader kvar men jag vill inte va ute en vecka innan jul o handla ALLT )  

• Raggarbruden
    fluu skrev 2013-07-24 19:47:06 följande:
    Jag har faktiskt inte ägnat en enda tanke åt julklappar än. Eller jag har bestämt en klapp som dottern ska få,men det har varit bestämt sen i januari då hon inte fick den på sin födelsedag.
    får jag vara nyfiken och fråga vad?  
    lollsanT skrev 2013-07-24 19:47:27 följande:
    Jag handlar i princip hela året. Så fort jag hittar något bra så slår jag till. Har en liten bok där jag skriver upp vad alla ska få. Men vi handlar till ca 25 personer också
    Jag handlar åt 7 st det där med bok var ett bra tips  

• Raggarbruden
    fluu skrev 2013-07-24 19:55:06 följande:
    Ett litet piano. Hon älskar musik och har massa instrument,men inget som låter lika mycket som ett piano ;P
    ahaa min moster köper alltid låtande saker åt min treåriga lillebror. Låtande verktygsbänkar och verktygslådor. Hon pratade nåt om ett "mitt första trumset" till förra julen. Jag sa lite fint " glöm och dröm"  
    Ett litet piano det låter alldeles lagomt  
  • Raggarbruden
    fluu skrev 2013-07-24 20:06:07 följande:
    Jag föreslog faktiskt ett piano,men sambon gav mig onda ögat ;P
    jag förstår inte varför
  • Raggarbruden
    Visstfanvilldu skrev 2013-07-25 12:30:47 följande:
    Gud nu längtar jag också! Jag vill bara bli av med sommaren just nu. Haha, hellre julhets från oktober än den här förfärliga värmen! Dessutom ska jag föda i januari, så man längtar ju ännu mer bara därför!
    Jag längtar =) ska å köpa lite julklappar i morrn personen som ska få den julklappen har redan fyllt men vips så var den julklappen uttänkt. Vad kul att du ska ha barn i januari =) förstår att du längtar. 
    Jenn86 skrev 2013-07-25 12:19:43 följande:
    Flyttade till ny lägenhet 1 maj i år och har längtat efter att få julpynta och julbaka sedan dess!! Tomte
    Här har vi både stor fin balkong och en stor farstukvist så jag funderar och planerar redan på vad jag ska ha för dekorationer och belysningar där. 
    balkonger är superroliga att dekorera vi har tomtar hängandes över balkongräcket å blinkande klockor och massa ljusslingor. våran balkong lyser  

(men de jobbiga är å ta ner allt den sista tomten på balkongen åkte ner i mars
  • Raggarbruden
    Jenn86 skrev 2013-07-25 22:28:22 följande:

Kan tänka mig att det kommer bli både praktiskt jobbigt och vemodigt att plocka ner det fina från balkongen när julen är över, men det blir värt det!
    vi hade en stor tomte med släde fastsatt på en skiva på balkongräcket man såg den ju över halva området.. I mars tog vi äntligen ner den. Nu ska dom renovera balkongerna så nu får vi mer yta att dekorera  
  • Raggarbruden

såja julklapparna till lillebrorsan (4år) inhandlade 

en magnetisk rittavla, en gosedjurshaj och en film  
     bara resten kvar  

• Raggarbruden
    Jenn86 skrev 2013-07-26 19:32:59 följande:

Gött!!

Jag vill mest ha belysning och granris på räcket tror jag, men jag kommer säkert att spåra ur som vanligt med tomtar och stjärnor m.m.
    Japp men de e ju kul och dekorera  
  • Raggarbruden

Hur länge brukar ni ha allt julpynt uppe? och när sätter ni upp det? Vi sätter upp ALLT i slutet av november sen står det till gud vet när  

• Raggarbruden
    lollsanT skrev 2013-07-29 10:30:19 följande:

Senast sista helgen i november ska allt upp. Brukar börja helgen innan med gardiner och ljusstakar. Sen varierar det när det tas ner
    granen fixar ni den då också?  
    molly50 skrev 2013-07-29 11:27:08 följande:

Vid första advent åker lite pynt fram sen kommer resten undan för undan. Sen åker det ner nå´n gång efter nyår.

BängtRagnhild skrev 2013-07-29 10:31:16 följande:
    Första advent till veckan efter nyår.

• Raggarbruden

Nu har jag börjat leta julklappar.. :) Nån mer än mig som börjat leta? Har hittat två saker :) 

• Raggarbruden
    Cajza85 skrev 2013-08-31 14:16:00 följande:
    Jag har med börjat titta runt
    Har du hittat någon juklapp? :) :) 
  • Raggarbruden
    Cajza85 skrev 2013-08-31 17:13:06 följande:
    Raggarbruden: ja vi syskon har hittat till våra föräldrar en ismaskin . Pappa vill väldigt väldigt gärna ha en . Min man har jag tittat på en pastamaskin o till hans bror har vi kikat på ryggsäck o lite annat som e till hans turer i skog o mark . Sen vet jag inte så mkt mer :-P. Själv?
    Jag hittade ett kit med en liten matlåda och vattenflaska med Blixten MC queen på till lillebrorsan på  4 år och en termos med blixten mc queen på det bland annat ska han få av mig :) 
  • Raggarbruden
    Cajza85 skrev 2013-08-31 18:12:54 följande:
    Raggarbruden: haha då lär han bli lycklig
    Ja Allt med cars älskar han spelar ingen roll vad det är :) Köpte plåster med cars för nån vecka sen. han älskade dom oxå :) 
  • Raggarbruden
    molly50 skrev 2013-08-31 19:52:47 följande:

Börjat titta har jag bäl gjort,men jag kommer sällan igång förrän kanske en månadinnan jul,tidigast. Så jag får ofta stressa. Och jag lär mig aldrig heller. *S*
    sån är jag med börjat titta sen handlar jag i sista sekund  :) köpte lite grejer till lillebrorsan för ett tag sen.. Det skulle blivit julklappar men han fyller i november så dom sakerna blir födelsedagspresenter :) 
  • Raggarbruden
    molly50 skrev 2013-08-31 20:13:11 följande:

Ja,precis. Det brukar börja med att makens tremännings barn kommer hit och säljer jultidningar. Då brukar det bli några julklappar.
    Så vi får väl se när de dyker upp. Det brukar väl vara under hösten nå´n gång.  
    :) Jag tror vi aldrig har haft någon som sålt jultidningar i vårt område :( 
  • Raggarbruden
    molly50 skrev 2013-09-01 20:59:26 följande:

Hmm,ok. Det var ju lite trist. Jag vet inte om det går att beställa från jultidningarna via nätet annars.
    får väl leta efter nån som säljer nån av mammas kompisars barn kanske säljer :) 
  • Raggarbruden

Nu har jag äntligen börjat slå in alla julklappar! Har ni slagit in några? 

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!