Inlägg från: Erfdgt |Visa alla inlägg
  • Erfdgt

Jag längtar till jul!!!

Skytten11 skrev 2013-10-27 11:46:43 följande:
    Tror ni att egen tillverkade julklappar går hem? Tänkte ev göra egen glögg, ev skorpor, lite godis mm och göra en liten korg och ge bort i julklapp. Tror ni svärföräldrar, gamla släktingar uppskattar sånt?

Absolut, tummen upp! Det brukar vara dom bästa julklapparna :D
  • Erfdgt
    molly50 skrev 2013-10-27 11:14:17 följande:
    Den ser ju jättefin ut!

Tack :) Den blev ju inte jättedålig, men bättre kan jag ;) hehe
  • Erfdgt

Och här skippar vi all sill ;)

Julbordet är som ett "barnjulbord" med köttbullar, prinskorv och potatis :P haha Vi har dock julskinka, lax, omelett och vörtbröd också. Ja, samt julmust såklart!

• Erfdgt
    Nincompoop skrev 2013-10-28 19:27:42 följande:
    Jag letar febrilt eller en bricka som man kan bygga en pepparkaksby på, men jag hittar inget! Hittar bara små brickor i plast som typ används i restauranger och liknande. Vet någon var man kan få tag på en rektangulär bricka, gärna i typ rostfritt/nysilver eller liknande? 
    Kolla loppisar och second hand :)
  • Erfdgt
    Nincompoop skrev 2013-10-29 09:23:03 följande:
    Ja, jag måste nog göra det. Jag trodde inte det skulle vara så svårt att hitta faktiskt, men på loppisar och second hand borde det ju gå att hitta något. :)
    Ja, där brukar man kunna hitta och till bra pris. Jag har köpt fler brickor billigt på second hand :) Hoppas du ska hitta något :)
  • Erfdgt
    MammaMilla82 skrev 2013-11-01 18:22:02 följande:
    Ett litet tips inför helgen..

Imorgon har alla ToysRus 25% på hela sortimentet.
    Ganska bra när man ska handla julklappar till busfröna    
    Superbra tips, tack! :D
  • Erfdgt
    Solstråle00001 skrev 2013-11-02 20:03:06 följande:
    Har sett en enda julfilm ännu och det var christmas in handcuffs" tror jag den hette. Amerikansk b-film kanske men jag som älskar jul tyckte den var mysig!!!
    Haha jag älskar den filmen! Maken avskyr den, men jag tycker den är gullig och lite smårolig. Förutsägbar - ja, men det gör mig inget alls :) Det är väl en Hallmark-film? Dom brukar ju ha mysiga julfilmer :)
  • Erfdgt
    Liljan77 skrev 2013-11-02 20:13:34 följande:
    Yey. Tomte
    Idag vann jag en star wars kalender från leksaksaffären här.
    Nu hoppas jag bara att jag ska kunna håll tyst med. Är så *piip* glad. Skrattande 

Grattis! Så roligt :) Jag har också svårt att hålla mig om såna saker :P
  • Erfdgt
    Elsis skrev 2013-11-02 20:21:26 följande:
    Är det någon som kan tipsa om någon butik som har julmuggar? Helst med olika motiv så att barnen kan ha varsin, och inte några exklusiva och dyra eftersom barnen i fråga är ganska små:)
    Kolla på Ica Maxi kanske? Jag tror dom har julmuggar för ca 10-25kr/st.
  • Erfdgt
    MamaPapa skrev 2013-11-03 18:09:38 följande:
    Beslutsångest: ska jag ha turkos/blå/silver/vita kulor i granen, eller pastellrosa/guld/creme/shabby-chic silver ?
    Den andra kombinationen :) Det är nog mest för att jag personligen kopplar röd, grön och guld med jul och svart, silver och blått med nyår. Jag skulle aldrig använda silver till jul och guld till nyår ;P haha
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!