Inlägg från: GrimbartStrike |Visa alla inlägg
  • GrimbartStrike

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2012-11-28 13:05:01 följande:
    Idag snöar det här,ganska mycket. Hoppas det får ligga kvar också.  
    Åh, vi som skulle få så mycket sa dom tidigare, här har det bara kommit lite fint puder..
    Verkar vara mer österut. 
  • GrimbartStrike
    tahira skrev 2012-11-29 17:40:43 följande:
    Åh på tal om sådant. Jag längtar SÅ till nästa fredag då det är julkonsert/ julspel på sonens skola. Förra året var han vis man, i år skall han vara ko
    Hahaha, "åsnebakdel.." 

(Kollade på hela Sunes jul igår
  • GrimbartStrike

Nu snöar det äntligen på lite här, dom två senaste dygnens långsamt dalande pytteflingor har orkat upp i en hel cm snö Men nu kommer det äntligen lite mer.

Jag kunde inte hålla mig längre på affären idag, köpte en julskinka som jag griljerade och vörtbröd.
    Så årets första skinksmörgås är nu intagen  

• GrimbartStrike
    molly50 skrev 2012-12-04 11:56:55 följande:
    Nu har det börjat snöa här! Så härligt! Om det bara inte vore så kallt...
    Koppkaka skrev 2012-12-04 12:21:50 följande:
    Här är -16 och snöar just nu, samtidigt som solen skiner. Går inte ihop någonstans men mysigt!
    Va, snöar det hos er? Här är det strålande sol från klarblå himmel. -17 grader.

Men det kanske kommer från söder eller öster, då borde det vara här snart

• GrimbartStrike

Sikken liten plutt Starbaby, grattis! :)

Jag såg Polarexpressen för första gången igår och fick lite stämning, idag har jag städat och fått  upp granen. Jag och 2-åringen klädde den så fint.
    Så nu är det banne mig jul!  

• GrimbartStrike
    tahira skrev 2012-12-13 18:51:15 följande:
    Det är nog lätt att lista ut vad det är bara om man klämmer lite på paketet :/. Helst hade jag velat ha en stor låda, men de är alla på vinden och jag kan inte ta mig upp dit själv med min mage och mitt blodtryck tyvärr.

Fantastiskt problem  
    Går det inte att få tag i en tjockare papp på rulle och rulla runt innan du drar över en säck då? 
    Fast visst var du gravid? Du kanske inte är sugen på att leta efter sån papp om du inte redan vet vart det kan finnas? Vill minnas att orken inte alltid är på topp som gravid

Annars kan du säkert göra något liknande (men pilligare) om du tar hela tidningar eller kartonger och drar ihop med typ gaffatejp till en "tub" att ha runt stolen?

Eller så skiter du helt enkelt i att krångla till det och kör bara sopsäck (eventuellt kompanjerad av en "rör du dör du"-skylt )

• GrimbartStrike
    Fidelis ad urnam skrev 2012-12-20 14:08:09 följande:
    de var fina, men fanns inte på vårt varuhus tyvärr
    Finns på Clas Ohlsson också :)

Fina bilder ni lägger upp! Älska Tahiras stjärna i toppen  
  • GrimbartStrike
    tahira skrev 2012-12-21 12:19:47 följande:

Hehe, ja, den har fått komma ner någon decimeter nu
    Haha, gillade ni inte komet-looken?

• GrimbartStrike
    molly50 skrev 2013-09-25 21:12:07 följande:
    Tomten är far till alla barnen.
     Kikar in här då och då, men är inte så aktiv :)

Men tidigare idag undrade jag varför ingen skrev denna briljanta julfilm. Som del av en väldigt stor (och komplicerad) släkt som firar jul ihop så är den ett måste för att komma i stämning

Tack vare den här tråden tittade jag på Polarexpressen för första gången förra året och den kan nog också bli en återkommande advent-tradition! :)
  • GrimbartStrike
    Stjärnfall skrev 2013-10-26 09:53:23 följande:
    Den är jag också sugen på att testa. Smakade den fortfarande glögg? Inte för sötsliskigt?
    Ja den smakade en perfekt blandning av glögg och delicatoboll. Jag gillar sötsliskig så jag är nog fel person att avgöra om den var för söt eller inte
  • GrimbartStrike

Nu fick den här tråden mig att bryta min "inga jullåtar före advent"-regel! :D

Fairytale of New York toppar alltid min lista, bästa jullåten! Men även Little drummer boy (Johnny Cash väljer jag) och War is over är jätteviktiga.
    Bing Crosby också, och en hel del svenska klassiker som Julen är här och Körbergs Gläns över sjö och strand.

Åååh, nu blev ju jullängtan galet stor! Klapparna är inköpta redan men inte inslagna ännu. Bara två veckor tills pyntet ska fram iaf :) 

• GrimbartStrike

Delicatoglöggen är ju skitgod!
    (men jag gillar sött, så om den skulle vara sliskig är jag inte rätt person att avgöra.) 

• GrimbartStrike
    molly50 skrev 2013-11-26 12:26:54 följande:

Min man ska få en bok med roliga jakthistorier. Han är ju jägare och jag vet att han läst andra böcker av denna författaren och skrattade så han höll på att kikna ur.
    Han ska få nå´t mer också,hade jag tänkt. Nå´n mysig tröja eller kanske nå´n ny udda öl. Han tycker ju om att testa nya ölsmaker.  
    Vad är det för bok? :)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!