Inlägg från: TheElfa |Visa alla inlägg
  • TheElfa

Jag längtar till jul!!!

Sååå...och de är uppe!
    Och denna vackra gjorde min dotter!

• TheElfa
    Eleonoor skrev 2013-11-26 08:51:58 följande:
    Idag ska vi på ultraljud, sen ska vi gå och mysa på stan och kolla på julpynt :)
    Åååh vad mysigt!! :D
  • TheElfa

Kommer tyvärr inte att få upp så mycket nu...Vi flyttar ju 13 Dec och vår lägenhet börjar se ut som en överfull lagerlokal...Så jag har bara satt upp lite basic grejer. Gardiner och sånt kommer i nya huset...Kommer att uppdatera er sen med fler bilder från nya huset! :)

• TheElfa
    Malinn81 skrev 2013-11-29 17:14:35 följande:
    det är fint med hissgardiner :O) fast vihar så gamla stora fönster.. nog sekelskiftet..

ska föröka lägga upp fotona från de två rummen som e klara

skumt att bilderna läggs upp på sidan när de är rättvända på datan..

oj den vissna blomman kom med.. e kastad nu hehe
    Ååååh så fint!!! Underbart! :) Tomte
  • TheElfa
    Koppkaka skrev 2013-11-29 20:55:35 följande:
    Här är vårt sovrumsfönster

Åååh vilka fina gardiner!!! :) Jättemysigt! :) Tomte
  • TheElfa
    Starbaby skrev 2013-12-01 20:30:40 följande:

Julpyntat - ganska sparsamt dock. Inga röda tomtar så långt ögat når :)

www.natalis.se - fler bilder finns i bloggen om ni vill se :)
    Fräscht och fint!! :D
  • TheElfa

Dessa fick jag bakat i söndags...Det är saffransbullar bakade som kanelbullar, men med bara smör och socker som fyllning...Man kan variera fyllningen lite som man vill...Mandelmassa, lite riven apelsin eller vad man känner för...Väldigt saftiga och goda...Tycker att vanliga lussebullar har en tendens att bli torra snabbt...
  • TheElfa
    TheElfa skrev 2013-12-03 08:40:29 följande:

Dessa fick jag bakat i söndags...Det är saffransbullar bakade som kanelbullar, men med bara smör och socker som fyllning...Man kan variera fyllningen lite som man vill...Mandelmassa, lite riven apelsin eller vad man känner för...Väldigt saftiga och goda...Tycker att vanliga lussebullar har en tendens att bli torra snabbt...
    Jag har oxå kesella i mina lussebullar, men tycker ändå att den typen av bullar brukar bli torra...Kanske jag är lite kräsen...hihi...^^
  • TheElfa

Aaarrgghhh! Och jag kan inte pynta och greja!!!!! Måste hålla mig tills vi flyttat! Jag får spader!!!
    Vill så gärna fixa och pyssla!!! Tomte

• TheElfa
    Pigelinen skrev 2013-12-05 08:53:33 följande:
    Hej tjejer!
    Har inte varit inne på flera veckor... först krassa kroppen lite och sen var vi en vecka på gran canaria;) Men nu är jag tillbaka...

Är det någon här som har gjort julkorv? Har tänkt försöka mig på en egen variant av korv i år, men inte gjort på massa år. Har fläsk och älgfärs... vad ska jag ha mera? Vill ha en smakrik saftig korv.
    Hmm...Lite ägg, lök, kryddor (svartpeppar, kryddpeppar och gärna nåt annat kul om du vågar dra ut på svängarna lite, såsom lite nejlikor eller kanel) gärna lite kokt potatis i smeten med, då det binder (typ 1-2 till hela smeten).
    Använder du lammtarmar att göra korven i? Många år sen jag gjorde korv, men man kan ha i lite olika smaker och så...se bara till att mosa potatisen ordentligt och även riva löken, inte hacka den. Och att ta malda kryddor så klart :)
    Lycka till! :) Tomte
  • TheElfa

Mm...Och jag är mitt uppe i flytten...Hela hemmet fullt med kartonger! Grrrr Vill oxå handla julklappar och pynta och pyssla...Måste vänta till nästa vecka!

• TheElfa

Kommer att skicka mina julkort i helgen :) Ska även iväg på julmarknad på lördag...Skönt i all flytt...Längtar så till på måndag när vi får vårt hus! Då minsann ska ni få se på pynt! Flört

• TheElfa

Äntligen har jag börjat kunna pynta och greja!

Mitt livs absolut första längder..ever!!! Dessa med saffran, russin som fyllning, samt riven apelsin. Mandelmassa oxå i två av dem!

Och grabbens rum blev såååå mysigt! :)
    Tomte
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!