Inlägg från: litengunnarolle |Visa alla inlägg
  • litengunnarolle

Jag längtar till jul!!!

Esmis skrev 2012-12-01 06:21:16 följande:
    Nej fy så tråkigt. Men smält i micron ist, gjorde det för första gången förra veckan, innan har jag varit rädd att det kommer sprängas :) men gick hur bra som helst
    Ja, det tycker jag är så smidigt :) Man ska bara komma ihåg att ha låga grader, t.ex upptining, för annars blir det inte roligt.
  • litengunnarolle
    Fluffig skrev 2012-12-01 09:25:38 följande:
    Är rädd att chokladen ska bli bränd i micron :-P Eller grynig.
    Det är ingen fara, jag smälter all choklad så :) Som sagt, ta på upptining (de flesta micror har det) och ta ut och rör om med jämna mellanrum :)
  • litengunnarolle

Idag har jag haft det otroligt bra hittills! Först åkte jag och min sambo och kollade på en lägenhet som det nästan är helt klart att vi ska få. När vi sedan åkte för att handla allt som behövs inför julbaket var det en kör som hoppade på bussen och sjöng! Så oroligt vackert och stämningsfullt :)

• litengunnarolle
    Pigelinen skrev 2012-12-05 14:54:35 följande:
    Sitter o skriver Julkorten med dottern. När ska ni skicka iväg era?
    Har ifs endel kvar att skriva eftersom dottern på 4år skriver FAMILJEN el förnamnet på alla kuvert, och det tar ett tag;)
    Idag såg jag en kompis på FB som gjort pepparkaksrulltårta, så det måste ju testas i eftermiddag;)
    Jag skrev våra idag och ska skicka imorgon :)
  • litengunnarolle
    Gelis skrev 2012-12-09 08:27:16 följande:
    Någon som har något mysigt pysseltips till mig och barnen idag?
    Ni kan ju göra igloo-lyktor av sockerbitar :) Lägg sockerbitar i en lagom stor ring och sedan limmar ni på en rad ovanpå det och en till ovanpå det och så vidare. Man får själv välja hur stor den ska bli :) Mycket roligt och enkelt pyssel som blir effektfullt när man sedan tänder ett värmeljus i!
  • litengunnarolle
    molly50 skrev 2012-12-09 14:06:42 följande:

Åh,det låter som något jag kan göra med mina barn!
    Vi hade det alltid på pysseldagen i skolan när jag var liten och vi har fortfarande kvar någon lykta :)
  • litengunnarolle
    molly50 skrev 2012-12-09 20:05:46 följande:

Ok. Det låter som något hållbart också då.
    Japp :) Så länge ingen snuttar på den ;)
  • litengunnarolle
    tahira skrev 2012-12-15 14:53:46 följande:
    Förresten, det var någon som tipsade om att man kunde göra lussebullar med riven mandelmassa och vit choklad och sedan rulla - tror ni att ma kan frysa in dem? Eller blir de inte goda vid upptining kanske?
    Jag gjorde saffransbullar med ljus och mörk choklad i i onsdags, och de funkar superbra att frysa in och sedan värma upp i alla fall :) Tycker dessutom det är så gott med lite varma bullar :)
  • litengunnarolle

Hittills har jag inte kikat så mycket i den här tråden (vill inte börja för tidigt, för då vet jag att jag kommer tappa känslan innan jul), men när jag satt och pysslade med vår nya almanacka igår så dekorerade jag vissa datum och tänkte att jag skulle bjuda på en bild på julaftonsrutorna :)

• litengunnarolle
    Iida01 skrev 2013-09-25 10:50:15 följande:
    Grinchen
    Musses Jul

Love Actually
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!