Inlägg från: dejan9209 |Visa alla inlägg
  • dejan9209

Jag längtar till jul!!!

novsep skrev 2014-10-09 08:43:03 följande:

Jag längtar hur mycket som helst nu!!
    1.5 månader kvar tills det är legitimt att börja pynta!

Dejan, vart har du hittat de tvålarna?

haha ja, dock så börjar jag ännu tidigare lite i smyg... hhaha

gunry.se/index.php&task=item&item_id=80&Itemid=155

på deras hemsida. men tror att det finns billigare på tex, rusta ekohallen etc. sen om dom har just dom dofterna det vet jag inte dom har som sakt ett stort urval. :)
    NattaLind skrev 2014-10-09 08:44:10 följande:
    Åh! Var? :D

• dejan9209
    Angdev skrev 2014-10-09 08:59:27 följande:

Såg att Jotex plockat in julgrejer på sin sida. Vilka mer har gjort det? Så man kan bli lite tindrande av längtan i ögonen Skrattande

Jotex hade jätte fina saker, hmm... ikea har börjat packa upp rusta har börjat på vissa ställen, förra veckan var jag på ekohallen, dom hade redan packat upp allt. 

sååååå kul att butikerna börjar redan nu!!! 
  • dejan9209
    Koppkaka skrev 2014-10-09 09:13:28 följande:

Pepparkakstvålen luktar gott när man luktar i affären men att tvätta sig med den är hemskt. Usch, den köper jag aldrig igen.

Jasså? bra att veta, köper mig nog ändå bara för att prova den själv,
    Har du möjligtvis provat 
  • dejan9209
    molly50 skrev 2014-10-09 14:11:22 följande:

Nu har jag köpt hem Allers och Hemmets journals julmagasin så nu blir det att göra en brasa i kaminen och mysa lite med julmust och pepparkakor och läsa.

Åhh det lät helt underbart!! önska verkligen jag hade en brasa julen skulle vara så otroligt mer mysig.... :(

Tidningen är toppen!
  • dejan9209
    molly50 skrev 2014-10-09 14:11:22 följande:

Nu har jag köpt hem Allers och Hemmets journals julmagasin så nu blir det att göra en brasa i kaminen och mysa lite med julmust och pepparkakor och läsa.

ÄR DET NÅGON HÄR SOM HÖRT TALAS OM JULMUST KAKA?

Jag fick ett mejl av en av mina läsare där hon berättar om julmustkakan och fick även ett recept på den. någon som smakat? 
    vet fasen inte hur jag kan ha missat den....
    Ska försöka göra den ikväll! :))) 
    haha jag låter helt lyrisk....
    älskar julmust...
  • dejan9209
    Aniiee skrev 2014-10-09 16:27:40 följande:
    Jag har gjort en variant några gånger. Jag tycker inte om julmust, men den går hem hos några i familjen.
    Jasså? håller på förfullt här hemma doftar underbart hittils, :):) 
    brukar du ha glasyr på med?
  • dejan9209
    Stjärnfall skrev 2014-10-09 20:43:04 följande:
    Jag köpte den som luktar pepparkaka förra året (på Rusta). Älskade doften! Det var så man ville äta upp den!
    Nu gör du mig förbannad glad :)) Nu är jag plöstligt taggad att få prova den igen!:)
  • dejan9209
    Jag försöker mig på lite julrim, nja går la sådär....
    Är ni duktiga på det?
    föressten, ber om ursäkt för stavfelen trött "pappa".

Jag är helt såld helt DÖKÄR men får bara, träffa min kärlek under några få månader om året.

Frestelserna är stora under denna tid.
    Jag vill bara slänga mig över min kärlek och drukna i den men jag vet att jag måste gå ner allt igen när januari åter är kommen!
    Sjunga vara glad "GE" "FÅ" göra andra glada.
    Tända ljus i mitt hus, och med en kopp varm.... och bara avlyssna ljudet av glädje , när alla blir kära i min förälskelse denna dag. Det är inte jobbigt utan mest kul att dela med sig av min kärlek till andra.

Den som vet vad min kärlek är är lika kär som jag
  • dejan9209
    Aniiee skrev 2014-10-09 22:26:19 följande:
    Som nozpa sa, rim och rim... men vad tusan, write your heart out Solig

Jag får väl skriva något, sen. Jag har aldrig varit något fan av att skriva poesi (läser gärna andras) men efter att ha skrivit en dikt förra året och tre till sedan i augusti i år så får jag väl helt enkelt gå med på att jag faktiskt kan. Så vem vet, jag kanske kommer med någon liten juldikt innan året är slut.
    haha tack, jag ska införskaffa mig en bok, julrim måste ju en julälskare kunna.
    Nej men så länge orkar vi inte vänta, klart vi vill höra ett julrim ifrån dig. :)
  • dejan9209
    molly50 skrev 2014-10-10 10:39:09 följande:
    Min mormor var otrolig på julrim och vi skrattade gott varje jul när vi skulle öppna våra julklappar från henne.
    Och jag har nog ärvt lite av den gåvan,tror jag.
    Jag brukar faktiskt lyckas ganska bra,om jag får säga det själv.
    Men vad kul, du måste bara göra några julrim, och lägga upp....
    snälla ;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!