Inlägg från: kickan89 |Visa alla inlägg
  • kickan89

Jag längtar till jul!!!

Ugglan jag fick alltid mycket julklappar av mina föräldrar men inte blev jag oförskämd eller otacksam för det, tvärt om! Jag är en sån som blir glad för ett inslaget paket russin (som jag fick av lillasyster en gång haha). Som barn var jag alltid jätteglad och tacksam att få något alls och tyckte aldrig att julklapparna var det viktiga med julen. Så jag tror att man kan ge mycket julklappar utan att det skadar ;) uppfostran sitter ju inte i hur många julklappar man ger ;)

• kickan89

Wiho upptäckte just att maxi har saffran för 5 kr som självscanningsvara denna vecka ska dit ikväll och handla tror jag haha

• kickan89

Jag är också sugen på att pynta! Men tycker det känns lite för tidigt än, sätter nog bara upp några stjärnor och ljusstakar till advent. Resten av pyntet och granen tar vi nog typ två veckor innan jul skulle jag gissa på.
    Till helgen ska jag i alla fall in till den stora staden och shoppa julklappar och lussebullar är jag sugen på att baka också! Känns som att det dyker upp bilder på lussebullar överallt just nu :P

• kickan89

Har precis kommit in efter en heldag i stan med mina shoppingtokiga mostrar och mamma, har fått en hel del julklappar köpta passade ju perfekt att vi allihop hade massor av rabattkuponger och de flesta butiker hade någon form av julklappserbjudande :) ska bli kul att komma hem och slå in paket sen men nu väntar middag med hela tjocka släkten först

• kickan89

Igår kväll/natt fick vi första riktiga snön här i Södertälje med :) imorgon är det adventsfika på dagis och sedan blir det nog hem och rota lite bland julsaker och se om vi kan få fram någon ljusstake och stjärna jag gravidcrejvar dessutom julmat så har föreslagit ett litet julbord i helgen, får se om jag får napp haha.

• kickan89

Semlan jag är också i vecka 31 och upptäckte nyss att jag inte ens kommer in i klädkammaren för att leta fram julpyntet haha. Fast det beror inte bara på stor mage och otymplighet, utan också diverse julklappar och annat som vi "ställt där så länge" :P

• kickan89

Sambon kom upp med en enda futtig påse med julsaker igår, vet inte om han letade dåligt eller om vårt pynt fått ben :P blev i alla fall en sväng till plantagen för att köpa lite elljusstakar och stjärnor så det blev fint tillslut ändå nu hoppas jag bara att vi hittar resten sv. Pyntet för jag vet att jag hade två stora oöppnade förpackningar med röda julgranskulor som jag fick av min mormor för ett par år sedan. I år är första gången vi kör med rött eftersom jag alltid tyckt att rött skär sig mot vår övriga inredning, brukar mest ha silver och vitt till jul annars.
    Någon som vet vad en riktig gran brukar kosta? Vi har kört plastgran innan då vi antingen varit själva eller haft litet barn (nyfödd första julen och klåfingrig ettåring andra) så tänkte köra premiär med riktig gran också. Plastgranen råkade vi ändå ha sönder förra året så vi kan lika bra köra all in :P

I övrigt håller jag på att smälla av pga sug efter julskinka! Drömde till och med att vi fick en julskinka av vår hemska hyresvärd här om dagen :P

• kickan89

Ingen som har koll på vad en gran brukar kosta? Vart ska man köpa? Har bara haft plastgran innan så behöver tips

• kickan89

Tack för tips om gran hugga egen är jag jättesugen på men tror inte jag för med sambon på det... Och gravid i vecka 32 och inget körkort gör det liksom lite svårt att fixa själv :P

• kickan89

Haha det lät ju som en bra idé nozpa, nappade de inte? :P

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!