Inlägg från: MissFrost |Visa alla inlägg
  • MissFrost

Jag längtar till jul!!!

Vi har äntligen fått snö. Det började i går under dagen och fortsatte även sen på natten. Så idag när jag vakande och tittade ut så hade det snöat en hel del ca 1 dm . Det har fortsatt att snöa under dagen men slutade sedan. Idag har vi satt upp en del julpynt men inte allt. Ska pynta mer i morgon.

• MissFrost
    Koppkaka skrev 2012-12-23 22:15:20 följande:
    Jag får nästan lite ångest över att det är julafton redan imorgon. Var i hela friden tog december vägen? Massa saker jag hade tänkt baka, göra och så har jag inte hunnit med, mkt pga en envis förkylning som åt upp senaste veckan. Men ändå. Det känns som jag förlorat en massa julmys, såhär innan julafton :/ har inte ens hunnit baka pepparkakor, det gör vi ALLTID innan jul. Och inte har jag hunnit se Pettson och Findus-julkalendern... Suck. Tiden har gått för fort!
    Håller med har inte heller hunnit med allt som jag ville. Tiden har liksom bara sprungit iväg Förvånad
  • MissFrost
    husbyggemama skrev 2013-04-25 15:48:01 följande:
    Jag har redan köpt tre st klappar till advenskalendern. Kan knappt bärga mig tills jag ska slå in dom. I år ska jag fixa färdigt kalendern innan 5:e november så att jag inte stressar i slutet som vanligt Hoppas att jag kommer ihåg detta till hösten bara. Kram till er alla julälskare.
    Jag har redan köpt fyra klappar till paketkalendern. Eller nja den första köpte jag faktiskt redan i mellandagarna förra året
    Tänkte också vara färdig tidigare i år.  
  • MissFrost

Aproprå julfilmer så såg jag film tillsammans med dottern nu ikväll: Arthur och julklappsruschen. Den hade jag inte sett tidigare. Väldigt rolig film måste jag säga

• MissFrost

Så härligt att denna tråd börjar att "röra" på sig mera. Här kan man ju hänga när folk i ens omgivningen tror att man är skvatt galen över längtan till julen

Jag har handlat några flera paket till dotterns paketkalender. Hm och forsätter det i denna takt så lär jag vara klar med paketkalendern  långt före december månad, vilket ALDRIG har hänt innan Flört

• MissFrost
    lollsanT skrev 2013-07-30 14:25:17 följande:
    Idag ska vi äta hemmagjord risgrynsgröt - lite längtar man då. Hoppas dessutom att mitt paket har kommit från cdon med lite julskivor

Drömmer ååh tomtegröt...mums!
  • MissFrost
    Aniiee skrev 2013-07-30 16:12:21 följande:
    Är det bara jag som tycker att den är bra (som vuxen, alltså, att barn gillar den förstår jag).

Nej då, jag tycker också att Polarexpressen är bra Glad
  • MissFrost
    Koppkaka skrev 2013-07-30 16:59:30 följande:
    åh! Paketkalender är min son stor nog för i år!!!

Haha säg inte det! Förra året när jag var inne på Guldfynd och köpte 2 små prydnassaker i glas sa expediten, som var 20+, att hon fortfarande får paketkalender varje år
  • MissFrost
    Koppkaka skrev 2013-07-30 16:59:59 följande:
    Vad brukar ni köpa och lägga i paketkalendern?

Detta år får dottern som är 12 år mycket prydnadsföremål. Hon älskar hästar, drakar och feer men även andra smådjur så inte så svårt att hitta sånt. Annars någon bok eller film, pennor, sudd m.m
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!