Inlägg från: Lena |Visa alla inlägg
  • Lena

Jag längtar till jul!!!

Angdev skrev 2013-11-23 08:51:36 följande:
    Jag behöver tips på julbak och julgodis som kan frysas in. Vi ska ha adventsmys om två veckor och behöver jobba galet mycket innan så utrymme för nybakat och nykokt är minimal :)
    Allt julgodis kan stå i minst två veckor, helst svalt. pepparkakor klarar sig fint i rumstemperatur. Lusssekatter och mjuk pepparkaka går bra att frysa in
  • Lena

I morgon blir det städning och upp med adventssakerna. Nästa helg blir det julbak hela helgen. Helgen efter blir det julstädning och då tar mamma dessutom barnen en av dagarna så vi kan städa i fred.

• Lena

Jag räknar ljusstakar och stjärnor i fönstren som adventspynt och tomtegrejor som julpynt.

• Lena

Nu ska maken hänga upp adventsstjärnor och ta fram julsstakarna. Sen ska paketkalendern upp. Vi kommer bara hänga upp dag för dag för det blir så många paket annars med två barn.

• Lena

Idag blev det lussekatter, pepparkakor och lite julgodis tillverkat.

• Lena
    Cajza85 skrev 2013-12-08 17:58:41 följande:
    Hörni . Nu har jag en liten fråga till er . Jag vill göra en massa julgodis men det står på de flesta tjockbottnad kastrull och även om rörningen står det olika.... Då till mina frågor måste det vara tjockbottnat? Och vilket är bästa gällande omrörning? . Har inte gjort ngt godis så mer än cornflakes kakor och ischoklad... :-P
    tjockbottnat är bättre. Knäck och kola görs dock med fördel i micron i en hög keramikskål
  • Lena

Idag skickar vi våra julkort. I morgon köper vi de sista klapparna. I helgen är det julstädning. Nästa vecka är det julklappsinslagning och jul på Liseberg.

• Lena

Vi köpte en jättebra tung fot på plantagen i fjol som kör krokar i stammen och har vajer emellan. Man spänner med en pedal.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!