Inlägg från: dejan9209 |Visa alla inlägg
  • dejan9209

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2014-10-10 12:54:43 följande:

Jag avskyr julrim och har aldrig förstått meningen med det :P

Att fundera/gissa på vad man fått, innan man öppnat paketet, jag själv tycker det är kul att försöka gissa mig på vad det kan vara, har jag rätt är det ännu roligare.
    Sen så är det alltid lika kul, att personen som skrivit rimmen verkligen lagt ner tid på det. Det är ju kul bara det.

Men klart alla får ju tycka som man själv vill :)
  • dejan9209
    Zorba1980 skrev 2014-10-10 20:47:04 följande:

Dejan9209 har du receptet på julmustkakan?

Hej ja den finns på julenstid.blogg.se folk har frågat, dum som jag är så missade jag skriva det, så om du läser på kommentarerna så finns beskrivningen och receptet där. :)
  • dejan9209
    Aniiee skrev 2014-10-10 21:37:42 följande:
    Får jag ge dig ett fototips?
    Ja men verkligen! har nyss skaffat en systemkamera så jag behöver nog alla tips jag kan få :)
  • dejan9209
    Aniiee skrev 2014-10-10 21:44:39 följande:
    Matbilder tar sig mycket bättre i lägre vinkel. Rakt uppifrån eller rakt från sidan ser sällan bra ut. Blir ofta platt. Sänk kameran =)

Kolla lite i de stora matmagasinen hur de fotar mat (typ food&wine, gourmet, art of eating, cook's illustrated)

Sätt dig gärna ned på en vanlig köksstol, bara det brukar hjälpa mycket. 
    Hmm, aldrig tänk på det förut, men nu när jag kollar på min bild, så ser den rätt platt ut, hmm det är värt att tänka på!
    Köksstol, har jag hemma så det ska jag verkligen prova, :) 
    Verkligen tack för tipsen!
  • dejan9209
    Idag var jag på Ikea som äntligen har börjat packa upp julen Känns verkligen som att guld och silver är hett i år.
    Kolla vad jag hitta den ska pynta min gran iår. såååå snyggt! :)

• dejan9209
    Koppkaka skrev 2014-10-13 09:20:27 följande:

bloggar.aftonbladet.se/bohemchic/2014/10/tjuvtitt-pa-julen/

Ja jag s¨åg detta s¨å mysigt!!!!!

Förresten är det någon som hört talas om "Tomtelådan"?
    jag råkade av misstag klicka mig in på torebrings  "Tomtelåda". Det man gör är att man beställer hem en låda med julens härligheter, typ som linas matkasse fast lite lyxigare, med jul i framkant då självklart.
    Vill beställa men tänkte fråga er om någon känner till den och kanske beställt innan ?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!