Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Jag längtar till jul!!!

Iida01 skrev 2014-11-10 19:47:43 följande:

Tog precis årets första griljerade skinka ur ugnen! 

Är inte mycket som slår en skinksmörgås med ljummen skinka till kvällsmat :D

Åh julskinksmacka med lite senap på typ limpa mamma gott!
  • Loncelot
    Fiiee skrev 2014-11-11 20:45:39 följande:

Här är vår gran förra året..

Ungefär sådär ser vår gran ut fast i rött, jag tycker det är skitsnyggt! Min man säger måste julgranen se ut som om den står i ett skyltfönster... Men han e som han e karlar!
  • Loncelot
    Fiiee skrev 2014-11-11 20:45:39 följande:

Här är vår gran förra året..

Ungefär sådär ser vår gran ut fast i rött, jag tycker det är skitsnyggt! Min man säger måste julgranen se ut som om den står i ett skyltfönster... Men han e som han e karlar!
  • Loncelot
    Cajza85 skrev 2014-11-12 17:10:12 följande:

Har börjat med inhandling av julklappar via nätet... Dock har jag inte en aning om var jag ska kika till mina föräldrar och morföräldrar... Förslag ngn?

En julkorg med smått o gott uppskattas alltid inslagen i färgat genomskinlig plast.
  • Loncelot
    Cajza85 skrev 2014-11-12 20:17:25 följande:

Inga intressen så direkt men en fin julkorg är ju toppen till mormor o morfar . Där kan man ju ha lite korsordstidningar och sökordstidningar samt lite annat smått o gott .

Mamma o pappa vet jag inte ännu men även där kanske man skulle gjort ngn korg med lite vin, ostar osv .

Tack snälla ni för tipsen!!!

Ja tycker det är så svårt att köpa till personer som redan har allt dom vill ha..

Känns så värdelöst att köpa nått som blir liggandes i en byrålåda...
  • Loncelot
    Abbe83 skrev 2014-11-13 14:35:19 följande:

Har ni plastgran eller riktig gran? Var kan man hitta en naturtrogen plastgran? Vad har ni för julgransbelysning?

Nu har vi en gammal plastgran som det lossnat delar ifrån. Så behöver ny plastgran+ julgransbelysning. 

Vi har plastgran och ett yankee candle som luktar granbarr jättebra köpte julgransbelysning på Coop med "ljus" 2 slingor med sammanlagt 32 ljus.

Köpte granen på stort varuhus i norsborg kommer inte ihåg vad det hette var ett tag sen.
  • Loncelot
    Abbe83 skrev 2014-11-14 10:43:07 följande:

Fundera på att köpa denna julgran med inbyggd belysning från Clas Ohlson, 210 cm hög. Men min fästman brukar tycka att LED-lampor lyser för svagt. 

Ja tycker dom flesta led lyser för starkt men finns väl många varianter.
  • Loncelot
    molly50 skrev 2014-11-18 17:30:49 följande:

Är det nå´n ny smak i år det här juleskumet med pepparkakssmak?

Låter inte som att det är värt att testas i så fall.

Såg den påsen, vågar inte testa låter inte ens gott... Hehe men vem vet..
  • Loncelot
    Aniiee skrev 2014-12-01 15:37:34 följande:

Lillungen kom fram till att årets julkalender var värdelös. Så då är frågan: Herkules Jonsson eller Ture Sventon?

Helt klart Ture sventon!
  • Loncelot
    lalasmama skrev 2014-12-14 21:03:12 följande:

Vi klädde (plast)granen till första advent, kanske en aning tidigt.. Men vill hinna njuta av den och barnen älskar att komma ner på morgonen och se att den lyser! :)

När jag var liten hade vi riktig (ibland stulen i skogen - ibland köpt) gran och den togs alltid in dagen innan julafton och vi klädde den ihop.. Sen slängdes den ut efter några dagar.. Kam sakna doften men då tar jag in några kvistar och har på bordet istället.. :)

Finns ljus från yankee candle med barr/grandoft, doftar faktiskt även det
  • Loncelot

Skönt det håller sig så länge för er, för mig dör allt på juldagen beroende på hur julafton har utspelat sig... Dock börjar ja pynta redan i november

• Loncelot
    Eleonor01 skrev 2015-07-01 04:30:28 följande:

Nu är det inte många månader kvar till allt bestyr börjar å i år kommer jag att vara höggravid om allt vill sig väl. Så jag har redan fått en tjuvstart på julklappsutdelningen. Önskar er alla en go semester

Grattis! Har varit hög gravid 3 jular haha helt underbart
  • Loncelot

Min son ville för några dagar sen ladda ner tomtespel till sin padda haha, i flera dagar nu har jag gått o nynnat på jullåtar.

Snart har vi förhoppningsvis ny lägenhet också ska bli underbart mysigt iår!!!

• Loncelot
    Florimell skrev 2015-10-24 17:35:15 följande:

Någon som vet om yankee candle har kommit ut med julkollektionen ännu? Tänkte leta i hufvudstaden imorgon när jag ändå är här :) (Åhléns city är målet)

Gamla stan har en butik med massor med yankee ljus där finns det säkert butiken med massa gosedjur i fönstret på västerlånggatan
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!