Jag längtar till jul!!!
Röstar oxå på röda, är inte så förtjust i blått. Fast jag håller med om mittmotivet.
Röstar oxå på röda, är inte så förtjust i blått. Fast jag håller med om mittmotivet.
Vår jul:
Paket i strumpan som sysselsätter barnen medans jag kokar gröten. Efter frukosten klär alla sig fina och så åker vi på julkrubba i kyrkan. En jättemysig tradition där barnen står i fokus hela gudstjänsten ( och Jesus då ) efter det åker vi antingen till svärmor eller mina föräldrar. Hos svärmor äts det silllunch sen Kalle sen klappar och så äts det lite när någon blir hungrig. Hela dagen är liksom ett enda långt mys. Det som är riktigt tråkigt är att barnens kusiner alltid firar på annat håll när vi är där. Vi är där när min mans son är hos oss. Och hos mamma när han inte är här. Och kusinerna tvärtom av liknande skäl.
Om vi inte åker till svärmor åker vi till min släkt och det brukar vara hos min mamma eller hos min bror. Någon gång har vi varit här hemma oxå. Vi ser på Kalle och öppnar julklappar. Barnen leker och vi äter. Myser hela dagen lång här oxå. När vi är här brukar vi åka hem och då brukar jag och gubben sitta i soffan och njuta helt själva med tända ljus och lite knäck eller annat julgodis. ( hos svärmor sover vi alltid över )
Låter som att vi inte firar så himla annorlunda mot er andra. Förutom krubban då kanske. Har alltid velat gå på midnattsmässa men har aldrig blivit av. Kanske i år?! Svärmor bor jättenära kyrkan.
Tycker att kyrkan är så mysig i juletid.
Absolut bilder!!
Julkorten är jag glad om de ens kommer iväg så jag kanske ska satsa på advent i år.
Igår var vi på kalas och helt plötsligt hör jag min man nynna på jingle bells!!! Jag blev jätteförvånad, han påstår att han inte är ett julfreak men det verkar faktiskt som att det är smittsamt. Kul!!
Liljan77 Jag har plats för en ensam julälskare. Tänk på att julen är så mycket mer än bara julafton. Din son kan få en helt underbar december med dig. Och ni kan ha en egen liten julafton med paket och mys när ni vill.
Tänk vad skönt det kan vara med en julaftonskväll i lugn och ro. Sen kan du köra hårt på juldagen istället.
Vad allt detta svamlandet går ut på är väl att du ska inte deppa över att du inte får fira julafton med din son. Du får ju (väl) göra allt mysroligt med honom innan. Bor du i närheten av Kungälv kan du kika in hos oss.
Gossip girl: Vad händer hemma hos dig egentligen?? Telefonen dör, sladden rymmer och den stackars granen får stå naken på trappen!! Skärpning!
Härligt att höra att det börjat ordna upp sig. Har slagit in lite paket till barnens kalendrar och nu blir det en julsaga på dvd.
tahira: visst är det kul att det är smittsamt!! du får allt planera in ett ikeabesök inom kort så att han inte tappar lusten.
Här hos mig är det så grått och mörkt att jag snart inte kan hålla mig från att sätta upp ljusstakarna men nu är det bara tre veckor kvar!!!
Jag har för tillfället ganska mycket besvär av allergi så då äter jag tabletter som gör mig trött. Har somnat kl 8 tre kvällar denna vecka. Vilket betyder att jag inte hunnit göra allt pyssel som jag tänkt mig. Nu måste jag skärpa mig och ta tag i allergin och sköta mig så att jag hinner allt jag vill till julen.
Den 24 ska vi på julfest hos kompisar och vi ska ha med oss köttbullar och bröd till 5 familjer. Hur många kilo köttfärs tror ni jag behöver göra på? Antar att barnen äter mycket köttbullar men vi vuxna vill ju ha det andra oxå. Kan man göra på fem kilo kanske? Vad tror ni? Är ett kilo per familj rimligt?
Ann Nelly och sidika: tack för svar. Älskar oxå köttbullar och tycker nästan att det är det godaste på julbordet. Ska kanske göra fem kilo i vilket fall men frysa in resten. Gjorde köttbullar och potatismos till två familjer en gång. Använde då ett kilo och det var för lite. Vill därför inte att det ska bli för snålt nu. Fast man äter ju massa annat oxå. Ska kanske ta med lite till dagen efter oxå. Vi sover över och köttbullemacka är gott!!
Godmorgon alla glada! Nu ska jag ge mig ikast med min träningsmaskin. Brukar lyssna på spotify när jag står på den men idag tänkte jag köra julmusik. Hoppas jag ska vilja stå kvar längre