Inlägg från: MamaPapa |Visa alla inlägg
  • MamaPapa

Jag längtar till jul!!!

Mitt lokala varuhus har börjat så smått med julsaker!
  • MamaPapa
    ems87 skrev 2012-12-09 17:31:17 följande:
    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej vad mysig, vad fint när det lyser Förvånad
    Och tar superlång tid att få på plats Barnen älskar den ! (och vi vuxna med förstås!) 
  • MamaPapa

Molly50 - absolut - superfint kort!

Jag har försökt få mina två att fastna på bild samtidigt, tittande åt samma håll, leende.... men det är stört omöjligt !!! Så "well done" till dig som lyckats!

• MamaPapa

Koppkaka - ja Brysselkål är gott! Här i England är brysselkål, morötter, palsternackor och potatis måsten till kalkonen. Första julen jag bodde här bart jag helt förundrad hur veckan innan jul det stod ENORMA lårar i affärerna med brysselkål... fattade inte vad de skulle med de till

Nu tolv år senare så vet jag bättre

Men det finns massor av olika varianter att tillreda dem på (likaså med morötterna o palsternackorna ska tilläggas). Och kokar man dem bara så debatteras ifall man ska skära ett kryss i botten på dem eller ej ...

Jag tycker det godaste tillagningssättet (men inte nyttigaste!) är att först koka dem typ halvvägs och sedan steka i en panna med bacon skuret i små bitar. En del har valnötsbitar i också till serveringen.

• MamaPapa

Tahira - det går att rosta dem i ugnen också med tex morötterna o palsternackorna. Bästa tipset dock om du är trött etc vid julen är att gå in på närmaste m

• MamaPapa

Tahira - dumma iphonen klippte min text. Skulle säga marks spencer gör jättebra färdigrätter annars om man inte har ork - även mixade grönsaker för ugnsrostning etc. Gillar normalt inte färdiglagat förutom deras. Förra året hade vi deras choklad-hallon klocka till efterrätt på juldagen att jag beställt en iår med.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!