Inlägg från: Klickerträna |Visa alla inlägg
  • Klickerträna

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2016-11-08 21:57:01 följande:
    Yay!

Här har det snöat konstant i 3 dagar. Inte så mycket, mer isregn, men i alla fall, det ligger snö.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
    Är det i Sthlmsområdet?
    Jag är riktigt taggad på en snöpromenad imorgon med hunden! (Sedan kan det gärna få bli lite varmare igen, fram tills advent. Då önskar jag snö igen. Därefter till lucia, sedan jul och sist nyår. Det är väl ett enkelt schema att hålla för vädergudarna? )
  • Klickerträna
    Aniiee skrev 2016-11-09 12:15:21 följande:
    Yupp-the-yupp. Och det har vräkt ner nu på morgonen/förmiddagen. Försökte ta en bild på kyrkan, men.....

Kyrkfan syns ju inte.... Lite svagt kan man ana det svarta klockhuset. 

Bytte fokus till den gamla byskolan (numera hembygdsmuseum) istället, men även det gick.... så där..... Uthuset syns, men inte själva skolan. Men det beror nog mest på vinkeln. Står en tor gran ivägen. Nu har det i alla fall slutat snöa. För tillfället....

Kan verkligen inte se dina bilder :( Varken i mobilapp, dator eller ens med gamla FL
  • Klickerträna

Ser inte på bloggen heller
    Förstår inte vad det beror på.

• Klickerträna
    Aniiee skrev 2016-11-09 17:01:05 följande:

Ursäkta att jag använder er som felsökare här, men syns nedräkningsbilden på bloggen?

Jepp. Märkligt nog!
  • Klickerträna

"Lördagsgott"-bilden från 2014 syns, ikealjusstaken syns, nedräkningen syns. MEN INTE DE ANDRA (VIKTIGA) TVÅ

• Klickerträna
    Aniiee skrev 2016-11-09 17:12:40 följande:
    Väldigt. 

Testa igen, är du snäll. JAg gjorde ett nytt inlägg där jag la in bilderna på ett annat sätt.

jagdumparmiddagen.blogspot.se/2016/11/lets-try-that-again-bilderna.html
    Jaaa, nu går det!
    Och: WOW, vad mycket snö! 
    Här ligger små ledsna halvtöada snöhögar längs trottarkanterna. Det är vad man får nöja sig med om man bor söderut .
  • Klickerträna
    Aniiee skrev 2016-11-09 17:22:50 följande:
    Yay! Då vet jag, inte dra bilder direkt från dropbox till bloggen (eller FL. för den delen, jag gjorde detsamma här)

Ja, alltså, min lilla Dixie (sheltie) hoppar sig fram på promenaderna, för snön står henne upp till hakan. Hon kom sedan på den brillianta idén att hoppa upp på Luckys (samojedens) rygg. Synd att jag inte hade kameran med mig....

Var inte så avis. Det ska bli plusgrader här i natt.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
    Ah, där har vi det. Då har vi löst det mysteriet.

Haha, vad smart! Det låter som en rolig syn! Min är en kortbenting, så det krävs inte så hög snö för att hon ska få det tufft. Så vi bor väl rätt, trots allt..... För hon har ingen att tjuvåka på
  • Klickerträna

Så mysigt!
    För oss blir det nog julmarknad nästa helg. Och att sätta upp allt julpynt.
    (Mina ljusstakar står redan i fönstren, men har ännu inte varit tända. Bara lite i smyg. Shhh.)

• Klickerträna
    Jeska skrev 2016-11-16 06:39:11 följande:

Lite tips om jul filmer önskas :)

The christmas shoes
    Pelle svanslös och den stora skattjakten
    Bad Santa
    En julsaga
    Skönheten och Odjuret - den förtrollade julen
  • Klickerträna
    Jeska skrev 2016-11-17 06:53:28 följande:

Tack snälla. Älskar jul filmer. Så nu har jag många mys stunder att se framemot med kidsen. :) Hur många tittar på kalle på julafton? För mig är det bara ett måste :) Hur gör ni?

Njä, jag ser lite halvt om halvt, sådär. Det har blivit sämre de senaste åren. Det brukar stå på, men jag ser inte hela programmet. Pysslar ofta med annat under tiden och lyssnar med ett halvt öra på Kalle. Tyvärr samlas släkten inte förrän senare på kvällen, så det är ingen som riktigt sätter sig ner och kollar på det. Och att sitta helt själv är jag inte road av.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!