Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Nu har vi spikat vilka som kommer i år. Förra året var första gången som vi(frivilligt) firade julen hemma och de som ville fick komma till oss. Det var så rofyllt och mysigt att vi kör på samma även i år. Vi blir ett nätt gäng - jag, dotra, sambon, mamma och mormor.
    Det känns extra kul att mormor kommer i år eftersom jag inte träffat henne så ofta de senaste åren då min plastmorfar varit mycket sjuk länge och mormor fått ta hand om honom. Men sedan förra året så finns han inte mer längre.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Florimell skrev 2015-10-24 17:38:20 följande:
    Och, snart är huseby julmarknad!!! Yey!!! smile2.gif
    Bästa julmarknaden! Hoppas kunna komma iväg jag med.
  • fluu

Bakade juligt så det förslår, muffins som blev ett möte mellan mjuk pepparkaka och chokladkaka. Annars har jag  verkligen fått hålla i mig i år med att ta ut julen i förskott(som jag annars alltid gör) eftersom jag dels har längtat sedan i februari och är lite rädd att längtan ska gå över innan jul(eftersom jag redan börjat längta lite till vår, påsk och sommar igen Tyst) och dels för att vi blir få i år och de som kommer är inga storätare eller gottegrisar så i år kör vi de klassiska grejerna vi inte vill vara utan och ska inte, ska inte, ska inte prova nytt.

• fluu
    Aniiee skrev 2015-11-02 15:33:10 följande:
    Yay =)

Mums! Och du har rätt. Svårt att låta bli att ta ut alltihop i förskott =P
    Ja, det är det verkligen! I vanliga fall brukar längtan sätta in i typ juli och jag släpper alla hämningar efter septembers utgång, men i år tvingar jag mig själv att blunda och tänka på annat.
  • fluu
    Aniiee skrev 2015-11-02 16:00:30 följande:
    Djupa andetag =) 

Men jag ska inte säga så mycket. Ungarna har önskat sig jul-kyckling till middag i veckan =P
    Tomte
  • fluu

Har hittat finaste juliga förklädena på hemtex. De finns till både barn och vuxna så dottern och jag tänker matcha till adventsbaket. Egentligen tycker jag ju att sådant är löjligt, men åhhhhh vad fina de var!

• fluu

Nu har vi fått bamsejulkalendern och både jag och dottern pillar för mycket på den och längtar tills vi kan börja öppna(för ni tror väl inte att det bara är barnen som får öppna luckor i den här familjen? ). Imorgon ska vi ha lite tidigt julmys med vännerna som tillfälligt är hemma i stan. Bara jag blir frisk tills dess. Har gjort chocolate chip cookies och saffransbullar med apelsin och mandelmassa.

Igår hade jag ytterligare en av mina julmardrömmar, att jag missat alla förberedelserna och bara hade några timmar på mig. Jag vill börja fixa allt NU! Brukar inte pyssla fören det närmar sig jul, men i år har jag längtat för länge så imorgon gör jag och dotra kristyränglar med vackra gammaldags bokmärken.

• fluu

Gällande godis så kör vi bara på klassikerna i år - saffranskolan och knäck med fyra olika toppings. Mamma skulle göra hallonkola och ta med.

• fluu
    Solstråle00001 skrev 2015-11-17 20:55:09 följande:
    Hur får ni tid att göra allt juligt? Älskar jul men jobbar heltid och har två barn med aktiviteter, hus m.m. Känner mig stressad! Tänk om man hade några veckors semester för pyssel, julmarknader, mm. Hur hittar ni tiden?
    Jag tar mig tiden. För att jag tycker att det är viktigt. Och sedan börjar jag jäklans tidigt och gör bara det jag vill, jag ser ingen mening med att föra vidare traditioner som jag inte känner för.
  • fluu
    Koppkaka skrev 2015-11-18 19:31:07 följande:
    På fredag outar dom julvärden! :) vem tror ni det blir?
    Yay!

Hoppas som vanligt på bland andra Lotta Lundgren, Tareq Taylor eller Jessika Gedin.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!