Inlägg från: husbyggemama |Visa alla inlägg
  • husbyggemama

Jag längtar till jul!!!

Har precis gjort första omgången med köttbullar. Hade i julmust och kryddpeppar och nejlika. De blev jättegoda. Var tvungen att avnjuta några ihop med julmust efter att ungarna lagt sig. Får göra fler nästa vecka. Köttbullar är ju så himla gott.

• husbyggemama

Koppkaka: Men lilla hjärtat vad tråkigt!!!! Fyyy för ruttna tjuvar. Håller alla tummar och tår för att tomtesamlingen ska finnas i röran. En sån är ju ovärderlig.
    Håller med skruttarnas mamma. Kolla tradera och blocket. Kanske dyker det upp där.

• husbyggemama

Koppkaka. Har inga ord. Kan du inte fråga släkten om någon kan tänka sig att skiljas från något pynt som kanske kan betyda något för dig. Så att det finns något med lite historia. Kram

• husbyggemama

Az81: stackars dig!! Tur att inköpen var klara. Hoppas din familj kan hjälpa dig med resten så du får en fantastisk jul i vilket fall. Kram

• husbyggemama

Jag fejade och städade ovanvåningen så den nästan glänste i eftermiddags. Sen gick jag ner och hämtade upp alla julsakerna. Nu ser det ut som en bomb briserat i vardagsrummet. Nu är jag helt slut och måste gå och sova lite. Bomben får röjas upp imorgon.
    För varje tomte jag plockade upp sa jag till maken: titta älskling, här är den här. Åh va fin. Till slut skrattade han bara och sa jag älskar dig. nu blir det sova så får jag fortsätta imorgon.

• husbyggemama

Ann Lee: du hjälpte mig med ett brödrecept en gång. Kul att träffa dig här nu oxå!!! Så fint du har med granriset i fönstret.

Idag när jag kom hem från jobbet tog det ca 10 min så konstaterade maken att vattnet frusit. ð??? Lagom kul när man är jättetrött efter en lååång jobbhelg. Vi har schaktat av i somras och beräknade att rören skulle ligga tillräckligt djupt ändå. Tydligen hade vi fel. Suck. Men nu ska vi sätta oss i soffan med adventsljusen och mysa en liten stund. Vi har gjort vad vi kan för idag. Kram och glad advent.

• husbyggemama

Äntligen!!!! Min man och jag fixade isproppen i vattenröret nu ikväll. Det innebar att knata ner till bäcken och kånka upp två tiolitershinkar med vatten. Tre gånger. Sen filtrera det och värma det och hälla det genom en slang med tratt på. Efter ca två timmar med vattenhällande släppte så äntligen isproppen. Fy f-n vad gött!!!! Synd bara att vi inte provade detta först. Men men, ännu en lärdom i livet.

Idag var dessutom mäklarna här för att värdera om (uppð???) huset. Lagom kul när vattnet var fruset. Men här är så mysigt med allt adventspynt så det bådar gott i vilket fall. Barnen hann se på Pettson och Findus tomtemaskinen oxå.
    Nu ska jag sova riktigt gott. Kram på er

• husbyggemama

Rubin: var det mycket folk på Liseberg? Funderar på att åka på en tisdag istället. Gillar inte när det är för mycket folk så man nästan inte kommer fram.

• husbyggemama

Hämtade min sista julklapp på posten idag. Har även hunnit slå in ungefär hälften. Nu ska jag bara hjälpa svärmor med hennes sista till min dotter.
    Gubben och barna köpte julgranen förut, jag handlade inför helgens kalas, dottern fyller hela åtta år på lördag. Här blir kalas både fredag och lördag.
    Känns faktiskt som att jag har det hela under kontroll. Julmaten inhandlas nog det sista nästa torsdag. Köttbullar, tunnbröd och vörtbröd ligger i frysen.

Köpte en pepparkakshusform på coolstuff. Med den skulle man kunna bygga ihop huset utan att limma!! Ska testa den på söndag. Får återkomma om hur den var. Imorgon är det lucia gott folk. Då ska vi lyssna på barnens luciatåg, äta pepparkakor och lussekatter och mysa. Kram

• husbyggemama

Godmorgon!! Sitter och äter frukost och tittar på granen! Sååå mysigt. Pepparkakshuset blev dock inte gjort igår. Får försöka imorgon istället.
    En vecka kvar till julafton. ð???

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!