Inlägg från: LCG |Visa alla inlägg
  • LCG

Jag längtar till jul!!!

ems87 skrev 2013-11-18 11:27:01 följande:
    Jag har fått ledigt i jul! Woohoo!
    Fick fler dagar än jag bad om, 22-29! Nu kan jag planera jul!
    Härligt!

Vi är lediga över jul och nyår, 20/12 till 7/1. Ska bli så skönt!  
    Först firar vi jul hemma hos oss med alla föräldrar, syskon, svärföräldrar osv sen på annandagen sticker vi upp till vårt hus i Norrland och firar nyår där
  • LCG
    fluu skrev 2013-11-18 19:04:33 följande:
    Var hittade du julpappret med kulor på som ni slagit in julklapparna med? Jättefint.
    Precis som Koppkaka skrev, IKEA
    Kände att jag var tvungen att svara själv oxå för att inte verka otrevlig  
  • LCG
    Hera78 skrev 2013-11-20 09:33:04 följande:

En glassmaskin är inhandlad till maken också Funderade länge på OBH Nordicas men det blev till sist en annan, gillar inte att det är så små skålar OBHs trots att det tydligen ska gå fort.

I förrgår pysslade jag klart adventsljusstakarna, får fota när jag kommit hem från jobbet. Vill pynta nuuuuuuuu men ändå inte hinna tröttna på julen så det gäller att hålla sig någon vecka till. På fredag drar vi till Taxinge och årets julmarknad   
    Vi var på julmarknaden på Taxinge i lördags Så himla mysigt trots att det var 11 grader varmt och solsken. Köpte fantastiskt god saffransglögg bl.a.
    Tror ni kommer få det supertrevligt!  
  • LCG
    molly50 skrev 2013-11-20 14:42:20 följande:

Oj! Saffransglögg lät gott!
    Ja den var supergod! Köpte även "vanlig" glögg som oxå var väldigt god. Inte alls sådär överdrivet söt och sliskig som en del glöggar kan vara tycker jag

Här kan ni se mina julmarknadsinköp  
  • LCG
    Lunah skrev 2013-11-20 17:19:26 följande:
    Behöver tips på julbloggar. Nån som kan rekommendera några?
    Nu ska jag vara ego och promota mig själv!

Jag har en julblogg! Och i min blogg länkar jag till andra julbloggar oxå. Hittar fler och fler julbloggar hela tiden så länklistan utökas lite då och då
  • LCG
    Taninen skrev 2013-11-20 15:30:29 följande:
    Imorgon avslöjas årets julvärd på SVT!!
    Hurra!!
    Hoppas verkligen på att det blir nån mysig! Som Mark Levengood som jag har tjatat mig blå om nu...  
  • LCG
    molly50 skrev 2013-11-20 15:19:56 följande:

Ok. Kanske värt att testa den då,om jag hittar den nå´nstans.

Fina saker du har köpt!
    Jag har också också lite nya pepparkaksformar till i år.   
    Ja det tycker jag att du ska göra! Den var verkligen supergod

Pepparkaksmått kan man aldrig få för många av! Fast min käre make tycker det... Haha!  
  • LCG
    Mallas skrev 2013-11-20 20:31:12 följande:
    LCG - Vi var också på Taxinge julmarknad i lördags. Hörde att det hade varit ca 30 personer där totalt på fredagen. Kanske lite lite med folk men troligtvis behagligare än i lördags. Stundtals var det mycket folk!
    Vi "hängde på låset" när dom öppnade klockan 10 och stannade i ca 1,5 timme. Var inte så farligt med folk då, men när vi skulle åka mötte vi hur mycket bilar som helst! Så det var ganska skönt att vara där tidigt
  • LCG

Åh neeeeej!! Inte Petra Mede!! Jag grejar inte henne. Hon är alldeles för flamsig och tramsig och den enda som skrattar åt hennes skämt är hon själv... 

• LCG
    Erfdgt skrev 2013-11-21 15:22:36 följande:
    Jag kan inte annat än instämma med er ovan. Om allt. Jag klarar inte heller av henne. Jag tycker inte att hon är rolig och hon känns inte det minsta mysig. Jag är väldigt besviken på det valet faktiskt :( Jag hade också mkt hellre sett Mark som julvärd faktiskt.

Haha, tycker det är bra att fler än jag vill ha Mark som julvärd!

Vi kanske skulle starta en namnlista och skicka till SVT till nästa år så vi får se fina mys-Mark som julvärd i SVT 2014!  
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!