• Anonyhm

Jag längtar till jul!!!

Min kompis skickade följande länk till mig igårkväll och nu är det kört-

">

Jag ÄLSKAR julen. På ett nästan lite sjukt vis. Jag älskar att pynta, jag älskar att spela julmusik, jag älskar att ha tomtar överallt, jag älskar hela julmystiken och december är en saga för mig. Förra julen var vår son 7 veckor gammal och allt var nytt och han bara sov. Denna julen kommer att vara den första julen med honom där han är uppe och glad och medveten. Och jaaa jag ska ljuga honom full av tomte. Jag är 26 år och tror fortfarande att världen är full av tomtenissar hela december. Det är mysigt

Varje år den första advent gör vi samma sak. Går på julskyltning. Tre olika. I mannens hemstad, i min hemstad och i grannkommunen Efter det bär det av hemåt för att det ska städas ordentligt till julmusik på hög volym. Vi julpyntar tillsammans. Vi bråkar om ljus som inte fungerar, ljusstakar som inte passar julstjärnor, tomtar som inte kan sitta där fattar man väl osv. När kvällen kommer  kurar vi traditionsenligt upp oss i soffan med mängder av juleljus tända i hela huset och tittar på home alone, the santa claus, grinchen eller så kör vi sunes jul - maraton.   Allt med en mugg glögg eller ett glas iskall JULMUST i näven och pepparkakor på bordet. 

Hemmet doftar apesin med kryddnejlika, pepparkakor och glögg. Vi känner oss som nyförälskade tonåringar och världen är underbar.

Den andra advent bjuder vi hem alla våra närmsta vänner. Det är julgodisdax!  Vi dricker glögg och har julölsprovning medan vi kokar knäck, gör ischoklad och rischoklad i stora lass och sist men inte minst har vi pepparkakshusbyggningstävling parvis. Det är alltid en succé. Julmusiken dånar och gapflabben avlöser varandra medan pepparkakskåkarna klistras ihop och dekoreras. Som avslutning myser vi alla upp oss i vardagsrummet, tänder levande ljus överallt och garvar läppen av oss till tomten är far till alla barnen. En film jag stolt kan säga att jag sett 64 ggr.

Jag längtar så fruktansvärt mycket till jul nu. Hur firar du din jul?  Vad har ni för traditioner och vanor kring denna magiska högtid?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-18 10:47
    jag är gift med tomten. Förra året började min man spara ut sitt skägg i slutet av maj månad. Enbart för att han skulle vara tomte till jul. Skägget skulle sedan blonderas vitt. Han hade i blonderingsmedel i både skägg och mustasch och satt och andades genom en lång papperstratt ut på balkongen.

SÅ mycket går vi in för det!

• Svar på tråden Jag längtar till jul!!!
  • Bebislängtan01
    Aniiee skrev 2013-07-31 20:39:12 följande:
    Jag känner mig ursäktad, för jag dricker ingen läsk alls. En del dricker cola på julafton, DET är riktig hädelse Solig

Va bra,hihi! Glad Och visst är det så, alla har sin grej och det är ju de som är huvudsaken! =)
  • Mea 83

Längtar också till julen. Älskar julen men brukar alltid jobba så himla mycket. I år blir det annorlunda då jag kommer vara mammaledig. Väntar en liten, som jag hoppas kommer när som helst. Har även två tjejer som är 6 och 3år.

• fluu

Har sån enorm craving på lussebullar idag!

Ska bli så kul med jul i år. Förra året var dottern 11 månader,men nu kommer hon vara nästan två år och kunna uppleva den mer. Hon ääääälskar dessutom att öppna paket.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • BängtRagnhild
    Aniiee skrev 2013-07-31 19:53:59 följande:
    Jag vaknade idag sent som attan med oerhörd huvudvärk på höger sida, och genast började jag tänka på snö... Vad tror ni, blir det snö till jul?

För övrigt, jag sitter och gör en liten lista på julavsnitt på mina favoritserier. Jag har kommit fram till:

Bones Säsong 1 ep 9: The man in the fallout shelter
    Bones Säsong 3 ep 9: The santa in the slush
    NCIS Säsong 6 ep 11: Silent Night
    NCIS Säsong 7 ep 10: Faith
     House Säsong 3 ep 10: Merry Little Christmas
    Buffy the vampire Slayer säsong 3 ep 10: Amends

Har ni några att tipsa om? 
    Jag älskar julavsnittet i första säsongen av Scrubs!

Har du sett Orange Is the New Black? Sista avsnittet är ett julavsnitt... 
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • fluu

Julavsnitten av "skenet bedrar" och " ett herrans liv".

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee
    BängtRagnhild skrev 2013-07-31 22:30:50 följande:
    Jag älskar julavsnittet i första säsongen av Scrubs!

Har du sett Orange Is the New Black? Sista avsnittet är ett julavsnitt... 
    Jag SKA se på Scrubs..... har ju gjort det när jag hade TV och det gick samma 15 avsnitt om och om igen på sexan..... Så de måste jag leta rätt på

Nej, den har jag inte sett. *Läggs till högen av två miljarder saker jag måste se som jag inte sett än* 

Jag tänkte göra en omröstningstråd med alla julkalendrar från 1958.... men jag har för mig att jag gjort en förut.... jag kanske helt enkelt ska göra en ny.....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    fluu skrev 2013-07-31 22:34:16 följande:
    Julavsnitten av "skenet bedrar" och " ett herrans liv".
    Oh, bra där.... 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Blågrön

Jag har också ett väldigt fint recept på vört bröd. Har bakat det i några år nu till jul, gör alltid en limpa var till släkten. Och till oss såklart. Om dom blir glada? Jo ena ringer och beställer mer. Söta farbrorn man har, jag hoppas så innerligt att han är kvar med oss till jul, då ska han få ett helt lass med vörtlimpor och så ska han få en marsipan tomte till. Är man bagare i grunden har man inte så många lediga timmar runt jul :)

• lollsanT

Jag fyndade Trolltyg i tomteskogen på Åhlens för 35kr som vi ska kika på när hösten kommer

• MeraMia

Suck... det känns så fel med värme och ljudet av gräsklippare när jag bara vill dricka varm choklad och se på julfilmer idag!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!