Jag längtar till jul!!!

Så jag finner benämningen på årets julklapp lite olycklig,

Jag funderar över årets första adventsfika. Det ser ut som att det kan komma vara både kalt och snöigt. Så funderar på sockerkaksbakelser med punchgrädde.
Jag håller på att skriva delar av Astrid Lindgrens julkapitel. Mysigt värre.
Idag har det kommit lite snö i Linköping. Det är mysigt när det blir lite vitt på marken. 
Var på Liseberg i lördags. Ville tipsa om ett par nya grejer ur deras sortiment.
Smakade först på den nya vintervåfflan med saffransgrädde och sköljde sen ner denna med en varm vit chokladdryck med smak av polkagris. Den senare var ganska söt men samtidigt riktigt fräsch och julig.
De har också en bod med bara gräddmunkar i alla möjliga smaker. Smakerna jag köpte med mig var hallon, mocca och champagnefyllning. Goda och krämiga var dem, mums!
Det är så vackert på lisse just nu med alla snövita granar de ställt fram. Detta tillsammans med de röda små handelsbodarna, den vackra julmusiken plus alla miljoner små lampor som lyser upp hela parken hjälper en verkligen att komma i rätt stämning inför julen. F
För att inte tala om alla dofter från de olika bodarna - varm choklad, glögg, glühwein, våfflor, nybakta saffransbullar, brända nötter etc. Ska dit igen nu på lördag, längtar..
Jag håller på att fylla en youtubelista med julgrejer. Inte så mycket musik, lite grann bara. Mycket mat, en del kultur.
Säg till om jag ska posta länken.
Youtube-spellista (kommer fortsätta uppdatera den i dagarna...)
youtube.com/playlist&si=d_agVd7wwfKLHPf4
yay! Länken bröts....
tinyurl.com/5d5ef9b3
Rekommenderar verkligen Liseberg om du skulle ha vägarna förbi här nån gång. Det känns som ett smärre paradis, inklämt i en annars smått stökig stadsmiljö. Vackert året om är det också men kanske som finast under julen med alla ljus och övrigt pynt.