Inlägg från: MamaPapa |Visa alla inlägg
  • MamaPapa

Jag längtar till jul!!!

Vi har haft plastgran i över 15 år - har väl "bytt upp mig" till nyare modeller vart femte år kanske. Numera finns det riktigt fina. Skulle gärna ha en riktig men mannen blir allergisk tyvärr
    Jag håller på att förbereda mig på hur jag ska övertala honom på nytt julgranspynt.... mitt är bara 2 år gammalt så blir nog svårt...

En fråga om glitter - har ni det? Tjockt eller smalt? Jag har provat allt men plastgranar är så täta det ser "fel" ut.... "Törs" jag bryta med traditionen o skippa glittret i år??

• MamaPapa

Aniee - det tycker jag också. Så då blir det så!! Ajöss glitter (barnen tar säkert tacksamt emot det på sina rum).

• MamaPapa

Kramardig - men vad säger syskonbarnets föräldrar om det? Jag hade skämts ögonen ur mig om mitt barn betett sig så otacksamt! När gammelmormor levde kunde hon ge jättekonstiga saker i present - reklam ballonger, en gammal lampa, en hink från Folkpartiet - ja det kunde bli vadsomhelst Jag har pratat flera gånger med mitt barn från det han var 5-6 år om att man behöver inte tycka om det man får men man ska vara glad att givaren tänkt på en och tänk vad de skulle bli ledsna om man inte gillade det de tänkt ut osv. Som sjuåring tycker jag de borde förstå det..,
    Sorry för utlägget men otacksamhet gör mig irriterad
    Kollar ni med barnets föräldrar innan om vad ni ska köpa förresten?

• MamaPapa

Åh vad härligt! Jag har laddat ner en app till min iphone som håller reda på presentlistor och har börjat lägga till saker när jag kommer på. Och den har pinkod så maken kan inte snoka!
    Har också tänkt börja en "röja ur skåp o garderober lista". Brukar försöka röja, städa, torka ur dem 1-2 ggr per år och varför inte till jul? Men jag vill ju inte göra alla på en gång för då blir det träligt. Tänkte att om jag skriver upp alla skåp, byråar, garderober på en lista och räknar ut hur många det blir så vet jag hur många jag måste göra per vecka innan jul.

• MamaPapa

Appen heter "NoMoreSocks" och var gratis. Men jag använder UK appstore så det kan hända den inte finns i svenska. Men det finns säkert andra liknande om så är fallet.

• MamaPapa

Koppkaka - jag är också list tokig! Brukar skriva en lista som täcker Dec där jag skriver varje vecka (o sista veckan varje dag) vad som ska göra så jag sprider ut jobbet och inte är helt slut på julen. Har dessa i en liten "julbok" normalt men tänkte kanske köra elektroniskt i år (åtminstone klapparna i appen jag nämnde förut). Fast det är mysigt med den fysiska jul-bibeln på något sätt. Väljer alltid en extra fin liten anteckningsbok.

Min mamma var utdålig på att planera och försökte göra allt den 23:e och slutade alltid med att hon var vrak på julafton. Ofta var inte ens julklapparna inslagna utan när man som barn äääääntligen efter lång väntan skulle få öppna så sa hon "vänta ett tag" ich så sprang hon in i sovrummet och prasslade och det tog ytterligare en hlvtimme med paketinslagning. Så trist. En jul fick jag grejer från Body Shop bara i en påse

Så jag är lite manisk med min planering för att kompensera antar jag

• MamaPapa
    Pigelinen skrev 2013-08-25 19:41:51 följande:
    Var bara tvungen att visa dagens fynd!!! Köpte dessa två änglar för 50kr, totalt!!! Letade som en galning förra vintern men hittade inga vita och nu fick jag två!!! Kommer bli kanon i barnens rum.!

Jättefina!
  • MamaPapa

Idag var jag vääääldigt nära att köpa jul-kaffemuggar när vi var på en outlet... Men eftersom maken efter flera års tjat från mig gått med på att byta vardagsservis så tyckte jag inte läget var rätt att börja dividera om dessa muggar Men det kommer säkert fler tillfällen !

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!