Inlägg från: BossHoss |Visa alla inlägg
  • BossHoss

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2017-12-13 11:36:29 följande:
    Ja,här har snön vräkt ner idag och snöar lite fortfarande. 
    Och några minusgrader. 
    Hoppas hoppas att det får ligga överallt till jul
  • BossHoss
    fluu skrev 2017-12-14 05:41:07 följande:
    Fint! Fast jag hade blivit besviken över att inte få klä granen själv;p

Här har snön börjat regna bort, men bara det att den alls kom innan jul gör att jag håller hoppets låga brinnande.
    Ja men då vi är mitt i flytt så tänkte vi inte ens ha gran i år.
    Så de tyckte vi skulle ha det ändå,
  • BossHoss
    fluu skrev 2017-12-14 09:42:36 följande:
    Heh, vi har också letat nytt boende ett tag(precis hittat och flyttar nästa år), men jag vägrade att ens titta på boenden där det var inflyttning mellan mitten på november och mitten på januari. Ingen petar i min jul. Så kanske att man.är lite fanatisk
    Tro mig, ibland har man inget val.
    Men lite pynt kommer vi allt slänga upp i nya boendet när vi kommer men inte allt till fullo
  • BossHoss
    Aniiee skrev 2017-12-18 12:50:00 följande:
    Bilden på alla tomtar fick mig omedelbart att tänka på den där sången...... Två små röda luvor.... Nu kommer jag ha den på skallen resten av... typ... livet....  som vanligt.=P
    Duuuu

jag la till den låten när du sa det, och den går för fullt numera
  • BossHoss
    Aniiee skrev 2017-12-18 14:22:04 följande:

Jag bestämde mig för att köpa mig själv en liten julklapp idag genom Amazon UK. Räknar inte med att den kommer förän efter nyår, men satan vad snabba de var på att packa och skicka. Beställde i natt, och förmiddags vid 10 var paketet redan på väg Förvånad Med jälva tur är det framme på fredag, men lite tur är det framme i mellandagarna.

Skall köpa ett par varma sköna inneskor/tofflor mm till frugan som alltid är kall om fossingarna, något tipps?
  • BossHoss
    Aniiee skrev 2017-12-18 20:05:48 följande:

Så jag måste fråga: Var sitter er julkänsla?

I hjärtat och värmer hela kroppen
  • BossHoss
    fluu skrev 2017-12-19 15:21:13 följande:

Idag har jag tjuvstartat lite i mitt förberedelseschema och dammat de tråkiga och jobbiga ställena så slipper jag det under storstädningen på fredag. Annars sitter jag mest och jobbar och tittar ut över de snöiga takåsarna och väntar och väntar

Blir en grön jul på V-kusten verkar det som
  • BossHoss
    fluu skrev 2017-12-19 15:40:51 följande:
    En fördel med att bo mitt i stan är att jag mest ser taken på husen omkring och där ligger snön kvar längre. Så man kan låtsas att det är massa snö :)
    Får springa runt med mjöl på jul utomhus
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!