Inlägg från: Signatur |Visa alla inlägg
  • Signatur

Går ni till akuten med en stukad fot? Och blir ni arga på att andra får gå före?

Var på barnakuten idag.
    Där satt en pappa med sin son på ca 10 år. Sonen hade stukat foten men kunde gå på den. Pappan var jättearg för att de suttit i fyra timmar och andra fick gå före (bl a ett brännskadat barn och min 5 månaders son som inte kunde kissa).

Alltså, för det första går ni till akuten med en stukad fot?
    För det andra blir ni arga om barn med mer allvarliga åkommor får gå före?

(Tilläggas bör att vi också fick vänta, men inte lika länge).

• Svar på tråden Går ni till akuten med en stukad fot? Och blir ni arga på att andra får gå före?
  • Signatur

fipa2:
    Jag hoppas för din skull att du aldrig får vara med om att få urinvägen blockerad, det gör fruktansvärt ont! (Eller prova att hålla dig i 24 timmar så får du ser hur bra du mår).

Jag hade också blivit arg eller iallafall irriterad om någon annan med en stukad fot eller liknande åkomma fått gå före, men på akuten prioriterar de efter hur allvarligt sjuk man är...

Inte kan jag bli arg för att de tar hand om en brännskada eller en större blödning före mitt barn....

• Signatur

Vet inte om det är intressant, men jag kan tala om vad som hände med pappan och killen med den stukade foten (läkaren tog emot dem precis när vi skulle gå).

De fick inte ens komma in på ett undersökningsrum (tycker det var lite nonchalant, men killen slapp å andra sidan gå på sin onda fot). Läkaren klämde lite på foten, sa att killen inte fick spela bandy eller fotboll på tre veckor och så blev de hemskickade. Killen gick därifrån och verkade betydligt mindre upprörd än pappan.

Svar på tråden Går ni till akuten med en stukad fot? Och blir ni arga på att andra får gå före?