Går ni till akuten med en stukad fot? Och blir ni arga på att andra får gå före?
Här finns det en närakut och om man vänder sig till vårdcentralen så skickas man dit, för på vårdcentralen kan de ju inte röntga foten. Närakuten tar röntgenbilderna och skickar in dem till SÖS och där kollar deras röntgenläkare på dem.
Det har hänt mig vid några tillfällen att jag har gått till vårdcetralen ( två ggr med min son och två ggr med min 85-åriga gamla farmor) för att vi har trott att de har stukat nån del, och då har vårdcentralen skickat oss vidare till Närakuten för säkerthetsskull. Väl där har det visat sig vara brutet. Men det har också hänt mig en gång att jag åkte till närakuten och trodde att jag hade brutit min fot och så var den bara stukad. Hur vet man egentligen skillnad på brutet eller stukat? Jag jobbar inte inom vården och kan inte avgöra det. Och om de inte ens kan vara säkra på vårdentralen hur kan det då förväntas att jag kunna veta?
Sen är det klart att jag inte är en sån idiot att jag sitter och klagar på att man får vänta. Självklart ska de som är mest skadade gå först.