Första gången med tampong, vad fel?
Hej!
Idag är första gången jag testar tampong och det känns verkligen inget bra. vad kan felet vara?
Alla tips
Hej!
Idag är första gången jag testar tampong och det känns verkligen inget bra. vad kan felet vara?
Alla tips
hur känns det fel då?
känner du av den så sitter den inte tillräckligt långt in.
Fel storlek eller att du inte har fört in den tillräckligt långt, förmodligen.
Känner du den är den inte nog högt upp! Alla ser ju olika ut inuti men du kan prova vrida lite uppåt så kommer den kanske sitta bra? sen gillar ju inte alla att använda tampong heller. :)
Du kanske inte har fört in den tillräckligt långt in? då känner man den och det är obehagligt...
Precis jag känner tampongen och nu när jag sitter ner känns den som att den är på väg ut lixom. hur långt in ska jag föra den? Jag använder just nu OB men hur långt in ska snöret in då? om vi säger så...
Den ska in, lite i vinkel tycker jag är lättast, så långt du kan... snöret hänger ner genom musen och ut... Tampongen ska inte synas eller kännas utifrån när den är rätt, bara det lilla snöret vittnar om att den är där...
Läs den lilla bruksanvisningen som följer med o.b... Den stämmer bra.
Okej men jag vet inte hur långt jag vågar trycka in den. Jag tryckte in den så mycket jag kunde tyckte jag men kanske inte då... kan man trycka in den nu efteråt också eller måste jag ta ut den och ta en ny?
Jag har läst den men blev inte alls mycket klockare med den..
Tror också att du behöver ta in den längre. Tryck på tampongen med fingret så att några cm av fingret åker in, då brukar de sitta bäst och knapt kännas.