Första gången med tampong, vad fel?
Fel storlek eller att du inte har fört in den tillräckligt långt, förmodligen.
Fel storlek eller att du inte har fört in den tillräckligt långt, förmodligen.
Du kanske inte har fört in den tillräckligt långt in? då känner man den och det är obehagligt...
Den ska in, lite i vinkel tycker jag är lättast, så långt du kan... snöret hänger ner genom musen och ut... Tampongen ska inte synas eller kännas utifrån när den är rätt, bara det lilla snöret vittnar om att den är där...
Läs den lilla bruksanvisningen som följer med o.b... Den stämmer bra.
Jag blöder ju mycket, så jag måste ha de största de första dagarna, men du känner själv. Hur lång tid tar det innan den du har nu är full? Det brukar säga ganska mycket. Testa på dagtid nån gång annars om du inte känner dig trygg nattid, hur lång tid tar det innan den största är full? Som sagt, att ha länge nån gång är inte farligt. Så har jag alltid gjort nattetid, och aldrig haft några problem.
Testa storleken större och se hur lång tid det tar innan den är full, då vet du om den räcker till natten.
Det är ju bara att prova, du märker ju om den inte räckt =P Min erfarenhet är att man inte blöder lika mycket på natten, så det kanske fungerar. Prova så vet du.
Ett tips TS: Köp tampax så du får hylsan. Den är perfekt i början så tampongen hamnar där den ska. Men själv tycker jag tampax-tampongen är värdelös så i början bytte jag ut den och satte i en normal ob i röret. Den passar.
Blir ju lite dyrare men värt det i längden. Jag höll på så flera månader tills jag lärde mig själv hur den skulle in.
Finns inget värre än en tampong som inte sitter som den ska!