• Anonym (why?)

Blåaktig om läpparna samt blek, why?

Jag har, sedan jag vaknade i morse, varit blå (inte kraftigt blå utan svagt blå) om läpparna, är dessutom blek i ansiktet, jag ser konstig ut helt enkelt.

Jag fryser inte, det är inte varken kallt eller för varmt inomhus, utan helt lagom.

Någon som känner igen det här?

• Svar på tråden Blåaktig om läpparna samt blek, why?
  • Gondola

dålig cirkulation eller så syresätter du dig kanske dåligt. Men ring till sjukvårdsrådgivningen istället!

• Anonym

Frisk för övrigt? Du kanske syresätter dig dåligt? Hur ser naglarna ut? Blåaktiga också?

• lokisse

du är död och vet inte om det??

nej skämt asido ring skjukvardsuplysningen och ta dig till en läkare det later inte som en höjdare det kan ha med dalig syresätning elle hjärtat att gjöra och är inget som man bör ga runt med utan att veta orsaken

Difficile est saturam non scribere
  • Anonym (why?)

Kan man få dålig syresättning av att sitta inne en hel dag och se på bröllopet?

Nej men, om det innebär att få tillräckligt med luft så får jag det, är ofta och mycket ute, samtidigt har vi alltid fönster öppna i hemmet, sover med öppet fönster pga. min allergi och så vidare.

Annars är jag frisk, tränar minst varannan dag och mår bra. Har lite ont i tjejmagen i dag men annars inget. Naglarna har fin rosa färg.

• Anonym (why?)
    LokesMamma84 skrev 2010-06-20 17:37:34 följande:
    Järnbrist?
    Min make nämnde också det, kan vara möjligt men samtidigt så äter jag tillskott för fertila kvinnor varje dag och jag känner mig inte trött. Där emot har jag kissat väldigt mycket den sista veckan men det har jag förknippat med att jag äter en handfull med tranbär varje morgon.
  • Eisa

Kanske en biverkan av tranbären

Fryser du?

• Eisa
    Eisa skrev 2010-06-20 17:43:40 följande:
    Kanske en biverkan av tranbären

Fryser du?

oj såg att du inte frös

skitsvårt att säga vad det kan vara

• Anonym (why?)
    Eisa skrev 2010-06-20 17:44:10 följande:

oj såg att du inte frös

skitsvårt att säga vad det kan vara

Självklart, kastade bara ut frågan i hopp om att någon kanske visste vad det kunde vara av egen erfarenhet. Det är klart, försvinner det inte under natten utan är samma visa i morgon så ringer jag sjukvårdsupplysningen.
  • lokisse
    Anonym (why?) skrev 2010-06-20 17:40:24 följande:
    Min make nämnde också det, kan vara möjligt men samtidigt så äter jag tillskott för fertila kvinnor varje dag och jag känner mig inte trött. Där emot har jag kissat väldigt mycket den sista veckan men det har jag förknippat med att jag äter en handfull med tranbär varje morgon.
    fast det far man ju inte över natt och du skulle säkert ha märkt av att du har järnbrist pa andra sätt innan du blir blek och blaläppad
    Difficile est saturam non scribere
  • Åsa

Nedsatt syresättning betyder inte att du andas in mindre syre utan att kroppen inte förmår transportera ut tillräckligt av det till kroppens delar, exempelvis pga problem med hjärt- eller lungfunktion.

• Anonym (why?)
    Åsa skrev 2010-06-20 17:58:10 följande:
    Nedsatt syresättning betyder inte att du andas in mindre syre utan att kroppen inte förmår transportera ut tillräckligt av det till kroppens delar, exempelvis pga problem med hjärt- eller lungfunktion.
    Ok, jag är inte alls insatt i detta. Fortsätter det så får jag ju kontakta sjukvården.
  • Anonym

Tycker att du bör ta kontakt med en läkare så snart som möjligt för att få en bedömning av vad det kan röra sig om, bättre åka en gång för mycket än inte alls!

• Anonym (why?)
    Anonym skrev 2010-06-20 18:09:28 följande:
    Tycker att du bör ta kontakt med en läkare så snart som möjligt för att få en bedömning av vad det kan röra sig om, bättre åka en gång för mycket än inte alls!
    Och jag kommer göra det om det inte försvinner under natten, har ju aldrig haft så förut utan bara i dag och är det borta i morgon igen så ser jag ingen anledning till det, jag mår ju bra annars.
  • Anonym (why?)
    Gondola skrev 2010-06-22 16:13:23 följande:
    mår du bättre då??
    Ja gud ja, det visade sig att jag hade ett virus i kroppen, bröt ut bara några timmar senare med halsont och feber och sedan en kraftig förkylning. Nu är allt toppen igen.
Svar på tråden Blåaktig om läpparna samt blek, why?