• trebarsmamma

Min 4 åring kan inte prata alls

Alltså han är 4 år fyllda och det ända han kan säga är mamma och pappa,  nån som varit med om det

• Svar på tråden Min 4 åring kan inte prata alls
  • Krickeline

Kommunicerar han på annat sätt - med miner, gester, kroppsspråk etc?
    Jag hade absolut sökt hjälp direkt, så att han kan få rätt stöd. Boka tid hos logoped eller barnläkaren (om ni inte redan gjort det)

• Gladabarnensmamma

Min vaninnas son (2 ar) opererades nyligen for vatten i mellanorat (som gav nedsatt horsel). En enkel operation och efter den pratar han en MASSA - sa det kanske ar ngt med hans horsel? Verkar han forsta och hora er ordentligt?

• garib

kanske han ar blyg,horde talas om det av en barnpsykolog att det kan blockera ett barn

• SaramedM

Går han på förskolan? vad säger de om hans kommunikation för övrigt?

• trebarsmamma

alltså han pratar på sitt sätt, svårt att frklara men han pratar inte vårat språk, vissa barn pratar ju men inte rent, han kan inte det häller.

om han vill mig nått så visar han mig genom teckeneller hämtar han mig eller skriker lite

• Kyanita
    trebarsmamma skrev 2010-06-21 09:22:06 följande:
    alltså han pratar på sitt sätt, svårt att frklara men han pratar inte vårat språk, vissa barn pratar ju men inte rent, han kan inte det häller.

om han vill mig nått så visar han mig genom teckeneller hämtar han mig eller skriker lite
    Hur fungerar han socialt?
  • Här och nu

Nu har jag inte läst hela tråden; men har inte BVC skickat er till logoped?

• Meddelande borttaget
  • UpsyDaisy

Har han äldre syskon? Min lillebror pratade inte alls...de misstänkte att han var förståndshandikappad och han träffade psykolog och läkare. Men saken var den att jag (storasyster) hela tiden pratade åt honom så han kände helt enkelt att han inte behövde. Min bror är extremt intelligent...men väldigt väldigt LAT :P

• Kyanita
    Storkenflyger skrev 2010-06-21 13:59:44 följande:
    Om du inte har tagit upp frågan med BVC, läkare eller någon annan inom vården, är det nog hög tid att göra det. Om inte annat för att utesluta fel. TROLIGEN är det inget fel men det kan ju inte vi amatörer på FL sitta och veta utan bara tro. Och som mor vill du väl VETA?!

Einstein lär inte heller ha pratat när han var 4 år, bara som en parentes.

Hoppas det löser sig!
    Einstein hade troligtvis Aspergers syndrom. Nu behöver det ju absolut inte vara så men ju tidigare man får veta orsaken, ju tidigare kan man sätta in stöd och hjälp.
Svar på tråden Min 4 åring kan inte prata alls