Min 4 åring kan inte prata alls
Alltså han är 4 år fyllda och det ända han kan säga är mamma och pappa, nån som varit med om det
Alltså han är 4 år fyllda och det ända han kan säga är mamma och pappa, nån som varit med om det
Kommunicerar han på annat sätt - med miner, gester, kroppsspråk etc?
Jag hade absolut sökt hjälp direkt, så att han kan få rätt stöd. Boka tid hos logoped eller barnläkaren (om ni inte redan gjort det)
Min vaninnas son (2 ar) opererades nyligen for vatten i mellanorat (som gav nedsatt horsel). En enkel operation och efter den pratar han en MASSA - sa det kanske ar ngt med hans horsel? Verkar han forsta och hora er ordentligt?
kanske han ar blyg,horde talas om det av en barnpsykolog att det kan blockera ett barn
Går han på förskolan? vad säger de om hans kommunikation för övrigt?
alltså han pratar på sitt sätt, svårt att frklara men han pratar inte vårat språk, vissa barn pratar ju men inte rent, han kan inte det häller.
om han vill mig nått så visar han mig genom teckeneller hämtar han mig eller skriker lite
Nu har jag inte läst hela tråden; men har inte BVC skickat er till logoped?
Har han äldre syskon? Min lillebror pratade inte alls...de misstänkte att han var förståndshandikappad och han träffade psykolog och läkare. Men saken var den att jag (storasyster) hela tiden pratade åt honom så han kände helt enkelt att han inte behövde. Min bror är extremt intelligent...men väldigt väldigt LAT :P