• Anonym (En son tack)

hur gör man en pojkbebis?

Eftersom folk är så som dom är lägger jag denna tråd anonymt!

Har 3 underbara döttrar och vill nu ha en son! En dotter är lika välkommen givetvis..

Men nu till mig fråga.

Hört massa olika tips på hur man får till en pojkbebis.. Men har någon lyckats med något knep?

Och är det sant att vissa killar inte har flickspermier resp pojkspermier?

Ni som fött 3 av samma kön vad blev 4?? 

Tips på pojkbebis mottages! :D
    Och ni andra ner klankare, gör er ikke besväret! 

• Svar på tråden hur gör man en pojkbebis?
  • Anonym (En son tack)

Okej, tackar för svaret.. Får man fråga hur ofta ni hade sex..? Alltså höll ni er veckan innan ägglossningen eller?

• AndromedaA

Många historiska karlar från 1900-talets första hälft blev klädda till flickor som barn eftersom deras mödrar egentligen velat ha en dotter. Det kanske vore något att tänka på. Tvärt om alltså. Det finns urgulliga foton på både Hemmingway och Dag Hammarskjöld i klänning.

• Anonym (En son tack)

Mycket troligt ?!?! Eller inte..

• Maja1980

Jag vet inte riktigt hur det går till att "göra en pojke". Jag och min make har nämligen det omvända problemet. Vi väntar förmodligen ett pojkbarn men hade så gärna velat få en flicka. Självklart kommer vi ju att älska honom hur mycket som helst oavsett. I morgon får vi dock det svart på vitt, vi skall nämligen gå och göra ett könsultraljud. 

Vi hade sex någorlunda ofta, när vi tillverkade den lille. Kanske 4-5 gånger/v i alla möjliga ställningar förmodligen.

Alla i våra familjer får dessutom bara pojkbarn så det vore extra kul med en flicka som du kanske kan förstå.

• Anonym (En son tack)

Så spännande då :)
    Ska hålla en tumme att de blir som ni hoppas :) 

• Anonym

Jag har 4 döttrar..och skulle tycka att det vore mysigt med en liten pojke innan vi stänger bebisverkstaden

Mina tjejer är tillverkade  ngn/några dagar INNAN ägglossning..dvs,om du har samlag PÅ äl-dagen,så är det större chans att du får en pojke.
    Flickspermier anses ju vara långsammare,men starkare och mer överlevnadsbeänägna,medasn pojkarna är snabbare,men stryker med lättare innan dom hinner fram till ägget.

Så,sex innan äl=flicka..sex på äl=pojke

Jag skulle älska att få en liten tjej till dock..himla mysigt ju

• Maja1980
    Anonym (En son tack) skrev 2010-06-21 02:53:40 följande:
    Så spännande då :)
    Ska hålla en tumme att de blir som ni hoppas :) 
    Mm.... jajo.. men jag skulle nog bli otroligt snopen om det inte är en pojke som vi väntar. Vi gjorde en pink or blue test för ett tag sedan. Efter det det resultetet så har bara känts ännu mer att jag bär på en pojke.

Alla gravida som jag har stött på det sista har fått reda på att de väntar eller nyligen fött en flicka. Känns så orättvist. 

Men det finns väl en mening med allt. Förmodligen blir det mindre känsloutbrott sen när pojken blir en tonåring. Flickor kan ju verkligen vara förjobbiga på den punkten.

• Anonym

Njaa..mina sysstrar har bara söner,och de flesta av mina vänner.medans jag bara har döttrar.och jag tar gärna de ev. duster som kommer framöver,bara jag slipper att ha ENBART pojkar..för när dom är små,innan tonåren,så verkar dom grymt jobbiga:-/

Pink or blue test??

• Snooze

Vi har 1 tjej (piller-barn, alltså inte det minsta planerad) sen 4 killar och det enda vi gjort är att skita i äl och uträkningar och bara haft sjukt mycket sex! Mellan 5 och 10 gånger i veckan från mens till mens den månaden vi ville bli gravida (vilket också lyckades då det tog sej på första försöket med allihop) Sen om det funkar i "verkligheten" eller om det bara blivit s för oss ska jag låta vara osagt 

Svar på tråden hur gör man en pojkbebis?