Inlägg från: Basilikan |Visa alla inlägg
  • Basilikan

maltodextrin

VIlken barnmat har du tittat på? Nestles innehåller 6,5% kolhydrater. Jag håller ändå med dig om att stärkelse inte borde behövas.
    Jag tror inte att en portion havregrynsgröt med mjölk och äpplemos innehåller så mycker mindre sockerarter än en portion barngröt. Du slipper däremot industriframställda ingredienser.
    Jag vet inte mycket om maltodextrin och hittar det inte i den mat som jag tittat på. Vad jag förstår så är det ett mellanting mellan stärkelse och glukos. Vilken barnmat har du hittat maltodextrin i?

• Basilikan
    Intenzo skrev 2010-06-28 09:51:44 följande:
    Jag har hittat det i välling, alla barngrötar, skinka ....

Fast man behöver inte ha äpplemos på havregröten ... jag river färsk frukt! och maten gör jag själv ... MEN ibland i nödfall köper jag burkmat ... är inte imot barnmatsburkar i största allmänhet bara jag som väljer att inte bygga mitt barns kropp/hälsa på industriframställda barngrötar och barnmatsburkar där dom tillsätter stärkelse....

Vill bara uppmärksamma maltodextrin !!!
    Alla barngrötar? Jag är kanske blind men av Sempers så hittade jag det bara i 4 mån gröten.  Vällingen finns det däremot i många.
    Vad är så hemskt med maltodextrin? Det bryts ner snabbt till energi men är det något mer?
Svar på tråden maltodextrin