Hur länge får er 16-åring vara ute?
Jag är själv sexton. På helger (när det inte är lov) får jag vara ute till 00.00, men om det händer någon enstaka gång att jag kommer hem vid halv ett-ett har det inte spelat någon roll. På vardagar har jag inte fått några speciella tider, men om jag fortfarande inte är hemma efter 22 brukar mamma ringa hem mig. Så jag antar attt kring nio-tio. Jag har ju skola dagen efter och ska duscha osv.
Förra sommaren, när jag var 15, fick jag vara ute ganska länge. Jag hade inga speciella tider. Tex midsommarafton var jag hemma klockan tre på natten och mamma sa inget. Men man kan ha i åtanke att de jag umgicks med då kände min mamma bra och hon visste att hon kunde lita på mig osv..
I år vet jag inte vad jag har för tider, men jag jobbar nästan varje dag så jag inser ju själv att jag inte kan vara ute på nätterna eftersom jag annars inte orkar jobba... Jag skulle tro att så länge jag har jobb, även om jag inte jobbar dagen efter (så att jag inte vänder dygnet för mke) måste jag vara hemma kring midnatt. Kanske lite senare. :) sedan när mitt sommarjobb är slut, i augusti, tror jag att jag får vara ute till två på natten kanske... Så länge min mamma vet att jag inte dricker eller röker och jag sköter mig bra i skolan (gick ut nian med 15 mvg, 2 vg) så har jag ganska fritt :)