Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Riskbeteende..
Är det som när man väljer att jobba på en bank eller liknande ställe där det hanteras en hel del pengar?
Är det när man väljer att gå ut på helgen trots att risken att bli utsatt för misshandel är högre?
Är det när man kliver in i en bil under en högtid trots att man vet att risken att träffa på någon rattfull i trafiken är större än normalt?
Så, ja om jag i framtiden blir rånad, misshandlad, våldtagen eller överkörd så lovar jag att inte bli förvånad..
Ännu en "manshatare"?
Varför tror kvinnor att män alla är potentiella våldtäktsmän?? Om man skulle försöka kika på lite statistik, hur många våldtäkter är det då i jämnförelse med okejat sex mellan kvinnor och män? Förmodligen är det så jäkla få promille att det inte ens är lönt att prata om! Med den typen av statistik är det så få väldtäkter att de som hävdar att män är potentiella förrövare verkligen borde tänka om!
Det är så jäkla skumt att ni kvinnor som svara (för det verkar vara flest kvinnor som svarar) inte kan se skillnaden mellan offer och förrövare. Inte heller skillnaden mellan att ta ansvar för sitt EGNA betende och att ansvara för någon annans beteende.
Ni faller hela tiden tillbaka på att kvinnor antas vara ansvariga för brottet och är de som är skylldiga till brottet. Så är det ju givetvis inte!
Man är ansvarig för sitt egna riskbeteende! Eller som någon uttryckte det "Man kanske inte skall bli så förvånad om man utsätter sig för en risk och därmed drabbas"
Att man själv bestämmer vilka rättigheter man har och enfaldigt tar sig friheten att visa att man har den rätten,, då är man korkad! Även om det givetvis ALDRIG är ok att någon våldtar någon!!
Du är asnvarig för ditt egna riskbeteende!
Det är så jäkla skumt att ni kvinnor som svara (för det verkar vara flest kvinnor som svarar) inte kan se skillnaden mellan offer och förrövare. Inte heller skillnaden mellan att ta ansvar för sitt EGNA betende och att ansvara för någon annans beteende.
Ni faller hela tiden tillbaka på att kvinnor antas vara ansvariga för brottet och är de som är skylldiga till brottet. Så är det ju givetvis inte!
Man är ansvarig för sitt egna riskbeteende! Eller som någon uttryckte det "Man kanske inte skall bli så förvånad om man utsätter sig för en risk och därmed drabbas"
Att man själv bestämmer vilka rättigheter man har och enfaldigt tar sig friheten att visa att man har den rätten,, då är man korkad! Även om det givetvis ALDRIG är ok att någon våldtar någon!!
Du är asnvarig för ditt egna riskbeteende!
Herta, nu känns det som t.o.m. du tänkt till lite Nä men allvarligt. Du är närmare en poäng än du någonsin varit tror jag. Det är ditt ansvar att ansvara för dig själv och om du har möjlighet så skall du försöka i möjligaste mån att undvika situationer som innebär uppenbar fara för dig själv.
Så i ditt exemepel är det jäkligt puckat att dissa killen med t.ex. "Dra åt hvt ditt j-a äckel!". Bättre med "Jag är smickrad men inte intresserad!"
Om killen inte ger sig, ja då måste du kanske tyvärr försöka få lite stöd från någon du litar på för att situationen inte skall gå över styr.
Som sagt, ansvarig för sitt egna riskbeteende är vi alla!
Ibland känns det som att vissa kvinnor försätter sig i onödigt riskabla situationer. Tex ska inte en tjej på 16 år följa med 3 st 22-åriga killar hem tillsammans med en massa alkohol, det kan ju sluta ganska illa och det är viktigt att man tänker sig för innan.
Ingen har rätt att förgripa sig på någon annan men det är upp till var och en att minimera riskerna.