Har kvinnor inget ansvar?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Vill först börja med att förklara att jag tar totalt avstånd från våld, hot, övergrepp, misshandel m.m.!!!
Har kvinnor inget ansvar om de blir våldtagna?
Herta, nu känns det som t.o.m. du tänkt till lite Nä men allvarligt. Du är närmare en poäng än du någonsin varit tror jag. Det är ditt ansvar att ansvara för dig själv och om du har möjlighet så skall du försöka i möjligaste mån att undvika situationer som innebär uppenbar fara för dig själv.
Så i ditt exemepel är det jäkligt puckat att dissa killen med t.ex. "Dra åt hvt ditt j-a äckel!". Bättre med "Jag är smickrad men inte intresserad!"
Om killen inte ger sig, ja då måste du kanske tyvärr försöka få lite stöd från någon du litar på för att situationen inte skall gå över styr.
Som sagt, ansvarig för sitt egna riskbeteende är vi alla!
Herta, nu känns det som t.o.m. du tänkt till lite Nä men allvarligt. Du är närmare en poäng än du någonsin varit tror jag. Det är ditt ansvar att ansvara för dig själv och om du har möjlighet så skall du försöka i möjligaste mån att undvika situationer som innebär uppenbar fara för dig själv.
Så i ditt exemepel är det jäkligt puckat att dissa killen med t.ex. "Dra åt hvt ditt j-a äckel!". Bättre med "Jag är smickrad men inte intresserad!"
Om killen inte ger sig, ja då måste du kanske tyvärr försöka få lite stöd från någon du litar på för att situationen inte skall gå över styr.
Som sagt, ansvarig för sitt egna riskbeteende är vi alla!
Vad var det för bra med det??
Att jämnföra riskbeteende med en anställning på bank,,, nja det känns ju först och främst inte som om det har något gemensamt med "kvinnors ansvar vid våldtäkt".
Om man blir anställd av en bank så ingår det faktiskt i utbildning att man skall vara medveten om risker och hur man skall hantera dem!
Ännu en "manshatare"?
Varför tror kvinnor att män alla är potentiella våldtäktsmän?? Om man skulle försöka kika på lite statistik, hur många våldtäkter är det då i jämnförelse med okejat sex mellan kvinnor och män? Förmodligen är det så jäkla få promille att det inte ens är lönt att prata om! Med den typen av statistik är det så få väldtäkter att de som hävdar att män är potentiella förrövare verkligen borde tänka om!