• Birgitta2

underhåll..när får man standardtillägg vid växelvis?

Han har helt klart råd att betala lite extra. Du får gå till en familjerättsjurist som kan räkna på detta. Han kommer fram till en viss summa. Sen skickas en skrivelse ut till honom om ev. stämning etc. Om jag inte har fel har du en timme hos jurist kostnadsfritt - men det kanske inte är hos alla förstås. Ring runt och hör efter.

Men - har han skaffat fler barn och kanske bor i dyr villa  så beräknas detta också. Dvs han skall inte betala så mycket att han inte kan försörja eventuellt fler barn än dina. Hans ev. nya barn skall ju också ha sitt.

• Birgitta2
    Anonym skrev 2010-06-23 14:49:52 följande:

vi har 3 barn som bor vv.

pappan tjänar 497.293 kr inkomst 2009.

jag tänkte stämma för standardtillägg.

vad har jag för chans att få igenom det?

inga påhopp tack om varför.
    Han ska betala för sin avkomma och ge dem en standard han har råd att ge.

Det handlar inte om standard han har RÅD att ge, utan standard de är vana vid. Hade han haft vhoch betalat underhåll hade du helt klart kunnat vara säker på att han kanske kunde betala några hundralappar extra per barn. Standardtillägg vid varannan vecka - det är inget du kan kräva utan att gå via jurist. Jag kan tänka mig att det är en möjlighet. Eller att han betalar dyra sporter såsom ridning och liknande.

Chansen är nog 50/50 kan jag tänka mig att du får igenom det. Men betänk att du får betala juristens arbete. 1500 per timme - eller - 2000 per timme. Det varierar. Och betänk att de ofta sätter 4 timmar om de jobbat 3 tim och en kvart.....
Svar på tråden underhåll..när får man standardtillägg vid växelvis?