• Forumvärd

Vad ska ni göra i midsommar?

Vad ska ni göra i midsommar?Solig
    Snart är vi där och jag blev nyfiken på vad Familjelivs medlemmar tänker göra.
    Har ni några saker som ni alltid brukar göra?

Kan vi inte dela med oss av våra bästa midsommartips både i ord och bilder

Vi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • Svar på tråden Vad ska ni göra i midsommar?
  • Champagne

Jag ska jobba. Vita byxor, vit bussarong, fotriktiga sandaler och en sjuksköterskebrosch. Jag ska vara så fin så...

Men vi ska lyxa till det lite och göra lite god mat. Jag ska stå för jordgubbstårtan med limecurd. Tungan ute 

• Forumvärd
    Champagne skrev 2010-06-23 15:57:38 följande:
    Jag ska jobba. Vita byxor, vit bussarong, fotriktiga sandaler och en sjuksköterskebrosch. Jag ska vara så fin så...

Men vi ska lyxa till det lite och göra lite god mat. Jag ska stå för jordgubbstårtan med limecurd. Tungan ute 
    Då blir du vacker Kyss

Jobbar du hela midsommar helgen eller får du någon ledig dag?

God mat..Tungan ute*dregglande gubbe*
    Gott.

Vi blir hemma i år. Kommer kanske om vädret tillåter packa en pic-nic korg och åka ut i naturen och bara ta det lugnt.
    Jag skulle kunna tänka mig ett traditionsenligt firande med stång, små grodor och gnekande fiolmusik men då får maken eksem. Jag förstår inte riktigt vad han har emot små grodor och fiolmusik

Har du tips på någon god mat att slänga i korgen?
  • Anova

Jag, min sambo och hans lillebror firar alltid midsommar tillsammans. Vi ska grilla och ha det mysigt. Jag tror att det blir 9de året i rad vi gör det. Min svåger brukar alltid börja och planera redan i mars.. så det är tydligen väldigt uppskattat.
    I år blir det troligtvis grillad karé och klyftpotatis.

• Forumvärd
    Anova skrev 2010-06-23 16:17:26 följande:

Jag, min sambo och hans lillebror firar alltid midsommar tillsammans. Vi ska grilla och ha det mysigt. Jag tror att det blir 9de året i rad vi gör det. Min svåger brukar alltid börja och planera redan i mars.. så det är tydligen väldigt uppskattat.
    I år blir det troligtvis grillad karé och klyftpotatis.

Härligt med en välplanerad midsommar!
    Här brukar det tyvärr bli lite av panik så här de sista dagarna
    Det ska städas, mat ska lagas och folk ska bjudas men i år blir det bara vi och det ska bli rätt skönt

Jag funderar på att slänga in en tjälknöl nu idag, göra en potatissallad och kasta ner några ägg och ett par burkar sill i korgen. Så där lagomt slappt
  • Anova
    Forumvärd skrev 2010-06-23 16:23:43 följande:
    Härligt med en välplanerad midsommar!
    Här brukar det tyvärr bli lite av panik så här de sista dagarna
    Det ska städas, mat ska lagas och folk ska bjudas men i år blir det bara vi och det ska bli rätt skönt

Jag funderar på att slänga in en tjälknöl nu idag, göra en potatissallad och kasta ner några ägg och ett par burkar sill i korgen. Så där lagomt slappt
    Jag har ett extremt kontrollbehov, därför finns det inget oplanerat i mitt liv just midsommar är alltid uppbokat varje år med sambons lillebror (vi umgås annars också väldigt mycket). Det är skönt att veta vad som händer redan i mars (även om vad som ska grillas kanske inte alltid bestäms för än dagen innan)

Tjälknöl ska man inte underskatta. Det är underbart gott. Tycker att det är en mycket bra idé.
  • kg8

Vi och svärmor ska åka på midsommarfirande med dans och "stång-klädning" och picknick, sen efter det så ska vi åka ut till min mammas sommarstuga och bara mysa och leka och ha det bra. Vi ska grilla lax och äta färsk potatis och jordgubbar till efterätt. Tidigare på dagen äter dom sill-lunch vilket vi som tur är missar då vi är kvar på firandet innan.

• Miot

Denna midsommar ska vi åka till grebbestad och fira, jag sambon hans syster och hennes man. Ska bli himla mysigt, vi ska sitta uppe på en klippa och käka och dricka lite vin har vi bestämt, om vädret tillåter :)

• lövet2

Hos oss bestäms firandet aldrig förrän efter lunch på midsommarafton. Dagen före försöker vi gissa vädret och se om vi ska ta fram och förbereda kött. Problemet är att vi aldrig vet hur många vi blir. I år blir vi minst 9 personer. Men vi kan lika gärna bli 20 pers - det får vi veta på midsommarafton. Men vi lagar mat för 12 pers och så får alla andra ta med sig lite eget så det räcker.
    Fint väder = grilla ute, spela kubb, kanske premiärbada.
    Dåligt väder = laga maten inne, spela kort och se VM-fotboll.

• Mirakel händer

I år blir det en annorlunda midsommar. Vi ska bara försöka åka till ett par vänner och äta lite midsommarmat och umgås med dem. Det är flera vänner och släkt som är där med sina husvagnar. Det är andra året i rad som vi är hos just dessa vänner. Tidigare år har vi varit på campingplatser vi är 3-7 familjer som firar ihop.

Varför det är annorlunda är för att jag är hög gravid och ska snittas tisdag nästa vecka. Å, maken ska jobba natt midsommarafton 21-03, midsommardagen 15.55-3 och även söndagen 15.55-3.

Så har vi 7 årig bröllopsdag och våra vänner har 4 årig bröllopsdag på midsommarafton. För om åren var 3 par men makens kusin är skild sedan 1 & ½ år.

♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09 - Planerat KS 2010-06-29♥
  • ALM

4 år i rad har vi tältat i Hunnebo så även i år
    Sill och allt det andra Dans med dottern kring stången, grillar på kvällen.
    Alltid jättetrevligt,

Svar på tråden Vad ska ni göra i midsommar?