• Taurus

Knöl på testikeln

Hade dem trott det var akut så hade du som sagt fått komma tidigare.
    Var lugn, även omd etk anske inte är så lätt. Kanske bara nån cysta eller nån muskel som låst sig

• Taurus
    Anonym (orolig) skrev 2010-06-24 10:58:17 följande:
    Tack för svaren!
    När man läser om symptom så låter det troligast att det skulle vara en cysta då cancer oftast inte sätter sig på utsidan av testikeln, fast det är ändå ovetskapen som gör det jobbigt. Svårt att somna på kvällarna osv. 
    Ja oron är värre än att veta. Men testikelcancer är allvarligt och du hade garanterat fått komma akut inom en vecka om dem trodde det var det.
  • Taurus
    Anonym (orolig) skrev 2010-06-24 11:17:12 följande:
    Även om det såklart inte går att utesluta testikelcancer helt så tror inte jag heller att det är det. Men det kan ju ändå uppstå komplikationer vid ett ev. ingrepp osv. Så länge man har något att göra så är det inte så svårt att koppla bort tankarna men annars snurrar det en del.

Tack igen! 
    Du kan ringa läkaren du fick komma till sist och fråga vad han tror det är..
  • Taurus
    Goomba skrev 2010-06-27 12:24:30 följande:
    Hej,

Jag hade samma symptom som dig för ca: 6 månader sedan, fast cystan sitter på testikeln. Det visade sig vara en godartad cysta. Det var riktigt skönt att veta att det inte var något värre. Problemet är att man tydligen i vanliga fall inte gör något åt cystan. Dessvärre så kvarstår smärtan upp i magen om jag känner på knölen eller något kommer i kontakt med den. Ibland får jag ont om jag har lite för tighta kallingar. Är det någon som vet om det är komplicerat att ta bort en cysta och hur går det till? 
    om det är en godartad cysta så opereras den bara bort, ett enkelt ingrepp.
Svar på tråden Knöl på testikeln