• flingansnö

MÅSTE jag verkligen koka vattnet?

Hej!

Jag har just börjat ge ersättning på kvällen till min 4 veckors tjej, jag har köpt tetrapack nu först för att kolla om det skulle funka (ville få henne att sova bättre) och eftersomd et funkar har jag nu köpt pulver, men på paketet står det att man ska koka vattnet, MÅSTE man verkligen det? Vi har kommunalt vatten där jag bor. Hur har ni adnra gjort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-24 18:25
    Har fått mitt svar i tråden, men lägger det här också. Tack psykologistudenten

www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Spadbarn/Modersmjolksersattning/

• Svar på tråden MÅSTE jag verkligen koka vattnet?
  • soppe
    Anonyhm skrev 2010-06-24 15:57:03 följande:
    Kan tillägga att när barnet är febrigt rekommenderas man att ge kall ersättning om barnet accepterar det. MEn alla barnläkare jag arbetar med har väl fel då
    Aha, där lärde jag mig något nytt idag. thx
    Nicole 100513 sbergdahl.blogg.se
  • Anonyhm
    soppe skrev 2010-06-24 17:56:31 följande:
    Aha, där lärde jag mig något nytt idag. thx
    Man ska inte dricka varmt när man har feber. Inte vuxna heller Man ska hålla kroppen så sval man kan
  • flingansnö

swedish down under: Det är precis så det är för mig, md amningen hon äter typ JÄMT, ocvh jag måste få sova, trugar med flaskan på kvällen och hon får i sig en del och sover då tak coch lov bättre. Fattar inte vad jag skulle ta mig till om hon vägrade....

I övrigt så har jag mailat till semper och frågat vad som gäller, tillsvidare blir det tetra

och sluta bråka på varandra....

• Psykologstudenten
    flingansnö skrev 2010-06-24 18:06:03 följande:
    swedish down under: Det är precis så det är för mig, md amningen hon äter typ JÄMT, ocvh jag måste få sova, trugar med flaskan på kvällen och hon får i sig en del och sover då tak coch lov bättre. Fattar inte vad jag skulle ta mig till om hon vägrade....

I övrigt så har jag mailat till semper och frågat vad som gäller, tillsvidare blir det tetra

och sluta bråka på varandra....
    Dom säger ju bara samma som står på paketet. Varför inte gå efter vad Svenska Livsmedelsverket säger istället?
  • flingansnö
    Psykologstudenten skrev 2010-06-24 18:06:57 följande:
    Dom säger ju bara samma som står på paketet. Varför inte gå efter vad Svenska Livsmedelsverket säger istället?
    hm.... nu känner jag mig lite dum.... såklart de gör...... *skäms lite*  ska genast kolla slv istället.
  • soppe
    Anonyhm skrev 2010-06-24 17:57:53 följande:
    Man ska inte dricka varmt när man har feber. Inte vuxna heller Man ska hålla kroppen så sval man kan
    Om jag hade tänkt så långt kanske jag hade kommit på det själv istället för att läsa det på FL. Tur jag har en dotter som kan äta kall, ljummen & varm ersättning!

Och tillbaka till tråden, ibland kokar jag, ibland inte. Men för det mesta tar jag bara från kallt vatten från kran & in i micron, i med pulver. Och min tjej mår lika bra av det som av kokat vatten.
    Nicole 100513 sbergdahl.blogg.se
  • Candra

Nej du MÅSTE inte koka vattnet Jag kokade de första veckorna, men tror knappast det hade behövts, jag var bara överdrivet nojig. Men det spelar ju också in vart man bor, hur viktigt det faktiskt är..

• BeccaStina

vår son vägrade äta varm ersättning och välling så vi värmde inte vårat vatten alls, ja om det inte var iskallt då men då värmde vi det bara till ljummet då han vägrade dricka varmare

beccastina.blogg.se - mamma till Theodore 080805
  • flingansnö
    Psykologstudenten skrev 2010-06-24 18:06:57 följande:
    Det står inget där.... Iaf inget somjag hittar.... står bara om amning.....
Svar på tråden MÅSTE jag verkligen koka vattnet?