• Zygo

Narkos?

Jag är anestesisjuksköterska och har aldrig hört/varit med om någon patient som dött under något ingrepp under vanliga former. Och då jobbar jag på ett stort Universitetssjukhus med många svårt sjuka.
    Har hört om en kvinna som var med om en trafikolycka och hela hon var krossad, hon dog strax efter operationen, men det var hennes tillstånd som gjorde det, att inte ens iva-vård kunde rädda henne.
    Oroa dig inte.

• Zygo
    Anonym skrev 2010-06-24 20:50:28 följande:
    Tillägger att jag har astma men inte räknas de till min nackdel väl?
    Nejdå, ingen fara. Narkosläkaren kommer fråga dig om din hälsa och när du nämner din astma så kommer han ordinera exakt de läkemedel och ev. gas som du behöver. Är så otroligt vanligt med astma idag så det är ingen risk på något vis.
    Jag har själv blivit sövd och var inte speciellt nervös innan, minns att jag var lugn och glad efter jag hade fått lite smärtstillande i förberedelserummet. Men klart man är nervös eftersom man lämnar över kontrollen till någon annan. Sen minns jag att de sövde mig och sen vaknade jag upp och mådde som en prinsessa. Och så har man lite ont i halsen men så får man te och macka som är så underbart gott där och då!

Det sitter hela tiden en sköterska hos dig som noga övervakar dina värden och åtgärdar minsta grej när du sover. En sådan operation du ska göra är en "enkel", dvs inga stora blodförluster eller liknande.

Du kommer vara stolt över dig själv efteråt, att du vågat gå igenom det här och tänk på att du vaknar upp med snygga bröst
  • Zygo
    Anonym skrev 2010-06-24 22:36:36 följande:
    Hhehe tack för dina fina ord! Känner att jag vill göra detta för mig..Har fött fyra barn o känner liksom nu är de jag o de jag har velat så länge..
    Du menar att man inte förlorar så mycket blod under en sådan här operation altså?Tack för all hjälp till alal snälla människor här!KRAM
    Nej, det är knappt någon blödning vid sådana ingrepp. Kommer gå jättefint. Lycka till nu!
Svar på tråden Narkos?