Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Narkos?

Jag har en fråga ang narkos..
    Dels undrar jag om ni eller någon frisk person ni känner/har kännt har haft problem under narkos o tom avlidit?

Jag ska geomgå en operation av personliga skäl men är så orolig för narkosen o vill inte dö..Hur vanligt är de att allt går bra??Har fyra små barn som jag vil vakna till..Hur ska jag komma över min rädsla?Har iof pratat löst om att få lokalbedövning men känns lika skrämmande med tankte på vad som ska göras,..Snälla kom med era erfareheter o er hjälp:TACK

• Svar på tråden Narkos?
  • Zygo

Jag är anestesisjuksköterska och har aldrig hört/varit med om någon patient som dött under något ingrepp under vanliga former. Och då jobbar jag på ett stort Universitetssjukhus med många svårt sjuka.
    Har hört om en kvinna som var med om en trafikolycka och hela hon var krossad, hon dog strax efter operationen, men det var hennes tillstånd som gjorde det, att inte ens iva-vård kunde rädda henne.
    Oroa dig inte.

• Amazina

Hej!
    Vad är det för ingrepp du ska göra?
    Jag är IVAsjuksköterska och min erfarenhet är att riskerna för unga, friska patienter som genomgår planerade (alltså inte urakuta operationer då patienten inte hinner fasta och personalen måste skynda sig) operationer är mycket mycket mycket små! Du behöver inte vara rädd!!

• Anonym

Men jösses vad glad jag blir nu..Är så orolig att jag har hjärtklappning o yrsel tom..Jag ska göra ett bröstlyft bla..Något jag velat göra i tio år men inte vägat..Har varit glad o lycklig från o till sen jag bestämde mig(dock riktigt nervös emellanåt)Känns så oerhört skönt o höra positiva saker..Stort tack o jag mottar gärna fler erfarenheter...

• Anonym (vb)

Hej!

Jag fick narkos i samband med en skrapning för drygt en månad sedan och det gick bra. Kännde mig redo att gå hem när jag hade kvicknat till, men det får man ju inte. Glad