Anonym skrev 2010-06-25 13:27:09 följande:
Ok låter ju toppen!Vad gjorde du för operation?Vi har diskuterat lokalbedövning men jag undrar hur de ska gå till då dom dak öppna upp i vårtgården o dra igenom silikoninlägget o sen bak bröstmusklen..De kan väl inte gå o få bort all smärta med lokalbedövning?
Jag funderar på vad lätt narkos är o om man inte kan kombinera massa lokalbedövning med isf lätt narkos???
Det var en komplicerad fraktur med benbitar som stack ut lite här och var.
Den första open skedde naturligtvis med narkos då den var akut och det inte fanns tid till planering.
Sedan har det följt några korrigerande opar då de bytt ut stålplattor bla.
Den sista då de skulle ta bort ståltråd, plattor och skruvar var den jag tjatade mig till lokalbedövning. Jag kände öht inget annat än att läkaren arbetade, kände vibrationerna av såg och skruvmejsel men absolut ingen smärta. Och då var jag ändå uppsprättad några dm...
Hur de bedövade har jag ingen större koll på men tror att de bedövar hela nerven på något centralt ställe.
Vore jag i ditt ställe med
mina erfarenheter skulle jag diskutera och ta emot allt utan narkos. Men det är tack vare att jag vet att jag mår skitdåligt efter varje narkos. Annars har ju mina barn opererats ett antal gånger med full narkos och de har mått bra. Så narkos i sig är jag inte rädd för.