• Anonym

Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?

Åh så himla pinsamt men sant. Jag har ätit smärtstillande i några dagar pga en operation. Dessa kunde orsaka förstoppning. Jag var jätte hård i magen igår men efter en halvtimme på toan och alla möjliga stälningar och krystande till max fick jag ut det. Idag har det gåt 45 minuter å jag får bara ut små korvar. Jag dör av pinsamhet, jag fick skicka iväg sambon för att köpa ricinolja. Tror ni det hjälper när det ligger så nära "utgången" eller hjälper där mer där inne i magen? Åh jag vill inte behöva åka in till akuten för att få ut den.

• Svar på tråden Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?
  • toppzen

Kan du inte köra på en större dos med laxobraldroppar?

• Anonym

Ricinolja lär ju ge dig världens diarre, men är det då stopp i utgången så lär du få ONT!
    Jag skulle bett honom köpa microlax istället. Det löser upp proppen. Sen får du käka lösande kost ett tag, typ katrinplommon el liknande.

• Anonym (Microlax)

Jag tog microlax när jag var i samma situation. Det fungerade. Fick ta två st. innan proppen släppte. Nu tar jag lactulos för magen och det fungerar bra..
    Har lärt mig. En gång var det helt stopp i 2 veckor. Och det var inte roligt.. Så microlax är bra att ha hemma som nödlösning...

• Anonym (Microlax)

Jag fick plocka ut en gång.. Inte kul..

• Anonym

Åk till apotek och köp klyx. Får man inte tag i nått idag så kan du faktiskt spruta in ljummet vatten med lite olja i ändtarmen. Ta rikligt med vaselin vid öppningen bara

• LivL
    Anonym (Microlax) skrev 2010-06-25 14:54:18 följande:
    Jag tog microlax när jag var i samma situation. Det fungerade. Fick ta två st. innan proppen släppte. Nu tar jag lactulos för magen och det fungerar bra..
    Har lärt mig. En gång var det helt stopp i 2 veckor. Och det var inte roligt.. Så microlax är bra att ha hemma som nödlösning...
    Mikrolax..? 
  • Anonym

Opiater (morfinliknande preparat är förstoppande) har den här biverknignen. Min sambo kan knappt äta hostmedicin med efedrin i för att åka dit. Du, gumman, det är inget konstigt, ta ett klyx och så blir det bra. Man kan försöka förebygga med dulcolax eller dylikt, men du är ju där du är. Du är inte ensam!

• Anonym (Microlax)
    LivL skrev 2010-06-25 16:31:21 följande:
    Mikrolax..? 
    Ja. Något problem med det? Det funkade...
  • LyckligtSlut

Spruta in lite vatten med duschen, håll det inne ett tag och sätt dig på toaletten. funkar alltid.

PMS året runt :(
Svar på tråden Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?