• Anonym

Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?

Åh så himla pinsamt men sant. Jag har ätit smärtstillande i några dagar pga en operation. Dessa kunde orsaka förstoppning. Jag var jätte hård i magen igår men efter en halvtimme på toan och alla möjliga stälningar och krystande till max fick jag ut det. Idag har det gåt 45 minuter å jag får bara ut små korvar. Jag dör av pinsamhet, jag fick skicka iväg sambon för att köpa ricinolja. Tror ni det hjälper när det ligger så nära "utgången" eller hjälper där mer där inne i magen? Åh jag vill inte behöva åka in till akuten för att få ut den.

• Svar på tråden Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?
  • Anonym

Lactolas är receptfritt o fungerar braaa!

• Anonym
    LivL skrev 2010-06-25 16:31:21 följande:
    Mikrolax..? 
    Microlax är inte en fisk, utan en typ av lavemang.
  • LivL
    Anonym (Microlax) skrev 2010-06-25 18:26:59 följande:
    Ja. Något problem med det? Det funkade...
    Jag undrar vad det ar for nagot.
    Anonym skrev 2010-06-25 23:10:53 följande:
    Microlax är inte en fisk, utan en typ av lavemang.
    Tack.
  • hallencreutz89

Usch vad jag tycker syn dom dig! Men du, oavsett hur bra du känner att det kommer gå så snälla gå int epå toalettenm förrän sambon är tillbaks med hjälpmedel. Annars finns risken att du fastnar med halva ute och då är det försent för oljor och sånt

• Anonym

microlax kan du köpa på en konsumbutik. Jag vet att vi har det =) Lyck till nu.

• Anonym

Laktulos är bra det använder min sambo när han har förstoppning.

• LivL
    hallencreutz89 skrev 2010-06-26 08:57:50 följande:
    Usch vad jag tycker syn dom dig! Men du, oavsett hur bra du känner att det kommer gå så snälla gå int epå toalettenm förrän sambon är tillbaks med hjälpmedel. Annars finns risken att du fastnar med halva ute och då är det försent för oljor och sånt
    Jag tycker ocksa synd om dig. Vet hur det ar. Hellre tvartom for da blir man av med det iaf.
  • Fru Krokodil

Hej

Jag är expert på hård opiat mage då jag själv är gammal missbrukare.. Du ska inte pressa på självmant utan vänta tills tarmen själv vill tömma sig. Jag rekomenderar inte att använda microlax då detta retar tarmen till kraftiga sammandragningar och då du har stopp i utgången så kan detta enbart leda till ännu mer smärta och att du spricker istället.

Det finns en salva på apoteket som heter xylocain,smeta in den runt utgången så gör det mindre ont. Använd sedan en liten plats sked att manuellt gräva ur skiten med,lite åt gången.
    Nästa gång du använder opiater så ser du till att samtidigt inta inolaxol 3 gånger om dagen som ger fin och mjuk avföring.

Lycka till nu,det kommer alltid ut fast du inte tror det !

• Fru Krokodil

Mikrolax har under dom åren jag tog opiater ALDRIG löst upp en riktigt hård opiatmage. Kanske det löser upp en lite mindre hård mage men opiat skit är något helt annat,man får slå sönder skiten med en hammare om man vill lösa upp det !

• Anonym

Mitt tips är att du drar ner byxorna till anklarna, för sedan in tummen i slidan och tryck lite försiktigt nedåt. Man känner då bajskorven genom slidväggen och kan då hjälpa den på traven ut.

Svar på tråden Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?