• Anonym

Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?

Åh så himla pinsamt men sant. Jag har ätit smärtstillande i några dagar pga en operation. Dessa kunde orsaka förstoppning. Jag var jätte hård i magen igår men efter en halvtimme på toan och alla möjliga stälningar och krystande till max fick jag ut det. Idag har det gåt 45 minuter å jag får bara ut små korvar. Jag dör av pinsamhet, jag fick skicka iväg sambon för att köpa ricinolja. Tror ni det hjälper när det ligger så nära "utgången" eller hjälper där mer där inne i magen? Åh jag vill inte behöva åka in till akuten för att få ut den.

• Svar på tråden Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?
  • Anonym

Ricinolja lär ju ge dig världens diarre, men är det då stopp i utgången så lär du få ONT!
    Jag skulle bett honom köpa microlax istället. Det löser upp proppen. Sen får du käka lösande kost ett tag, typ katrinplommon el liknande.

• Anonym

Åk till apotek och köp klyx. Får man inte tag i nått idag så kan du faktiskt spruta in ljummet vatten med lite olja i ändtarmen. Ta rikligt med vaselin vid öppningen bara

• Anonym

Opiater (morfinliknande preparat är förstoppande) har den här biverknignen. Min sambo kan knappt äta hostmedicin med efedrin i för att åka dit. Du, gumman, det är inget konstigt, ta ett klyx och så blir det bra. Man kan försöka förebygga med dulcolax eller dylikt, men du är ju där du är. Du är inte ensam!

• Anonym

Lactolas är receptfritt o fungerar braaa!

• Anonym
    LivL skrev 2010-06-25 16:31:21 följande:
    Mikrolax..? 
    Microlax är inte en fisk, utan en typ av lavemang.
  • Anonym

microlax kan du köpa på en konsumbutik. Jag vet att vi har det =) Lyck till nu.

• Anonym

Laktulos är bra det använder min sambo när han har förstoppning.

• Anonym

Mitt tips är att du drar ner byxorna till anklarna, för sedan in tummen i slidan och tryck lite försiktigt nedåt. Man känner då bajskorven genom slidväggen och kan då hjälpa den på traven ut.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-26 15:13:18 följande:
    Mitt tips är att du drar ner byxorna till anklarna, för sedan in tummen i slidan och tryck lite försiktigt nedåt. Man känner då bajskorven genom slidväggen och kan då hjälpa den på traven ut.
    Kom på att det är en fördel om du är en tjej TS om detta ska lyckas.
  • Anonym

Drick ett halv gras olivolja... Ca 2 dl. Efter 10 MInut bajsar du ut allt!

En vännina till mig åt 1 kg choklad. Inget hjälpte henne förutom olivolja. Så lycka till! 

• Anonym
    dessan59 skrev 2010-06-26 17:29:52 följande:
    jag skrattar gott åt trådarna här, folk är så vänliga och det är jättebra.
    men det inägg om att trycka ut bajskorven genom slidväggen......förusatt att du är en tjej, tyckte jag var allra roligast. det var dagen roligaste!
    TS
    Lycka till!
    Ja, ts hade ju inte skrivit ifall hon/han är en tjej eller kille och det är ju lite svårt för ts att trycka ut bajskorven via slidan om TS är en man
  • Anonym
    Anonym (skit oxå!) skrev 2010-06-26 19:05:57 följande:
    aj aj, lider med dig ts.

Jag har varit riktigt hård imagen en gång. Alltså det gick inte att få ut skitklumpen som ansamlats.  Jag kände med handen, och jag svär - det var en tennisboll jag hade tryckt mot ändtarmsöppningen!

Jag var på jobbet dessutom och satt å led i det tysta i toaletten, skyblöt av svett! Vad skulle jag göra? Det slutade med att jag med handen fick plocka ut skitbit för skitbit. Spöke 
    Det gick bra och världens största bajskorva á la falukorv kom ut efter det, Lättnad!
     Problemet sen var förstås att jag stank skit om handen under hela dagen trots idogt tvättande och skrubbande med tvål och handsprit.

Hoppas det gått bra för dig med ts!
    Hahaha förlåt att jag skrattar men det där lät så roligt. hahaha

Jag testade faktiskt med varm vatten för jag tänkte att det kanske mjukar upp lite. Så jag satte mig i duschen på huk å spolade lite men det gick inte heller. Samtidigt kändes det som om den kröp mer uppåt så jag lät den sitta där. Imorse så kom den ut. Jag skulle gå och kissa och tryckte till en gång för att testa om den kanske ville komma idag och det ville den, haha. Så den hade väll mjuknat upp lite under natten. Men nu ska jag köpa hem lite "godsaker" som jag har fått till råd. Så jag har hemma till nästa gång, för jag kommer inom kort opereras igen nämligen. Tack så jätte mycket för alla tips. Tur att man kan vara anonym Roligaste tråden på länge, haha.
  • Anonym

Tar järntabletter nu som gravid och då kan man bli hård i magen. Men med messmör på mackan så funkar magen kanon, och två stora glas vatten innan frukost.

• Anonym

Sitt på huk och skit på golvet, det brukar jag göra, Känns som den mest naturliga ställningen!

• Anonym
    Hexx skrev 2010-06-26 23:26:14 följande:
    Hoppas jag inte känner dig.
    Hm, ja när det är hårt alltså... ingenting jag gör vid vanlig, normal tarmtömning : )
Svar på tråden Snabbt svar! Försökt få ut bajskorven i 45 minuter. Jag har ont! Ricinolja?