Inlägg från: näe |Visa alla inlägg
  • näe

har problem med mamma

Jag vet inte... jag tycker mig har upplevt något liknande. När tonåren började så upptäckte jag nya sidor hos min mamma. Idag är jag vuxen sedan länge och har stora egna barn. Min relation till min mamma är sämre än någonsin... för att inte säga obefinlig. 

Jag har funderat mycket på det och tillslut hittade jag den här sajten ->vuxnabarn.narcissism.nu/blog/admin/2008/om-narcissistiska-foraldrar/comment-page-1/

För mig var det skrämmande men samtidigt befriande läsning. Du är ung och jag vet inte om man klarar att skilja på det som finns att läsa om på den sajten och på vanligt tonårskrig som brukar utbryta då och då i de flesta hem.... men jag tycker inte att den situation du beskriver verkar ha enbart "tonårskrig" som grund. Det där med cykeln t.ex var mycket fult och elakt gjort av henne. Hennes bakgrund måste vara en tung ryggsäck att bära och du får uppenbarligen hjälpa till med den. Du är ung och ropar på hjälp för att det här är för tungt för dig - självklart. Se till att få hjälp så att detta inte tillslut gräver sig alltför långt ner i din hjärna. Envisas! Det råd du fick ovan av Surfa tycker jag att du ska fundera över. Det du upplever upplever du. De känslor som dyker upp inom dig är på riktigt och inte överdrivna eller som du inbillar dig. 
    Jag tycker att jag genom det som fanns att läsa på den där sajten fick hjälp att förstå att det faktiskt inte är så att det är bara jag som jobbig och inte kan och inte fattar och är en dålig fru/dotter
    Jag vågar mig på att säga att du kanske ska ta dig en titt på sajten. Det är svåra grejer de skriver om så ta absolut någon utomstående till hjälp i funderingarna.

Svar på tråden har problem med mamma